پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۴۷۸
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۲

فکرشهر:  قیمت ماهی در بازار بندرگناوه که تا قبل از سال نو سیر صعودی به خود گرفته بود ، در چند روز اخیر کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نرخ ماهی که در این بندر در یک ماه پیش رشد  فزاینده و چند برابری داشت و باعث شده بود که بیشتر مردم توانایی خرید این آبزی را نداشته باشند، اما با روند کاهشی چند روز اخیر  در سفره غذایی همزمان با ماه مبارک رمضان جای گرفت.

در روزهای اخیر انواع گونه‌های ماهی مرغوب و مورد پسند مردم در بازار ماهی فروشان به وفور یافت می‌شود و قیمت آنها بین ۲۰ تا ۴۰   درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از بازار ماهی فروشان این بندر، ماهی شیر و هامور  از عمده ماهی های مرغوب و باکیفیت از کیلویی ۲۰۰ هزارتومان به بالا به  ۱۲۰ تا  ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

هم اینک قیمت یک کیلوگرم ماهی هامور در بازار ماهی فروشان گناوه  به کیلویی زیر ۱۵۰ هزار تومان و  شیر با وزن یک کیلویی و به پایین تر نیز  از ۲۰۰ هزار تومان  به ۱۲۵ هزارتومان رسیده است.

دیگر ماهی‌های باکیفیت و مشتری پسند در این منطقه ،  " کپلک" ، " شخ " ، " شعری"، "شوریده" ، "سنگ‌سر" ، "سرخو" ، " جش" " شعوم "، " قباد"  و "سبیتی"  بوده که  قیمت آنها از  ۲۰ تا  ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته کاسبان فروش ماهی در بازار گناوه ، قیمت ماهی در چند روز اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است که تا پایان اردیبهشت همین روند ادامه خواهد یافت.

آنها ، وضعیت آب و هوا، افزایش صید، عرضه و تقاضا و کاهش صادرات ماهی از جمله هامور را از علل پایین آمدن قیمت ماهی در این منطقه عنوان کردند.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه با تایید کاهش قیمت ماهی در بازار ماهی فروشان این بندر گفت: در کاهش قیمت ماهی چندین  عامل دخیل است که  وضعیت آب و هوایی ، مهاجرت آبزیان به حاشیه سواحل خلیج فارس و افزایش صید در بنادر جنوبی کشور از عمده آن است.

عبدالله بویراتی افزود:  در بازدیدی که از محل تخلیه ماهی در اسکله صیادان به عمل آمد، خوشبختانه صیادان ، صید خوب داشتند و این روند همچنن ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این تعاونی نقشی در تعیین نرخ ماهی ندارد و باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار داشته باشند.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه  یادآورشد: ۱۳۰ قایق و ۱۸ شناور لنج در این شهرستان به صیادی مشغول هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر