جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: نایب رئیس شورای شهرستان جم گفت: مدیریت منفعل وزارت نیرو عامل بحران آب جم است و زنگ خطر فاجعه کم آبی جم به صدا درآمده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، شهرستان جم در جنوب استان بوشهر سال‌ها است که با چالش جدی در حوزه آب روبرو است و علی‌رغم وعده‌های مسئولان امر، هنوز مشکل این مردم حل نشده است.

مهمترین برنامه تأمین آب برای شهرستان جم، اتصال این شهرستان به آب‌شیرین‌کن سیراف است که با وجود سال‌ها از زمان تعیین شده برای پایان این پروژه، خط لوله و تأسیسات مربوط به آن تکمیل نشده است.

در سال‌های اخیر از پروژه‌های مختلف برای آب جم حرف زده شده اما تاکنون هیچ پروژه‌ای افتتاح نشده است تا مردم همچنان برای تأمین آب با چالش روبرو باشند.

مدیریت منفعل وزارت نیرو

نایب رئیس شورای شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مدیریت منفعل وزارت نیرو عامل بحران آب جم است و زنگ خطر فاجعه کم آبی جم به صدا درآمده است

سید مهدی حسینی اظهار داشت: شهرستان جم تنها شهرستانی است که فقط از آب سفره‌های زیرزمینی خود استفاده می‌کند سفره‌هایی که دستاورد ده‌ها سال بارندگی است.

عضو شورای شهر جم تصریح کرد تا دو دهه پیش چشمه‌های آب در کوه‌های جم جاری بود و حتی در تابستان در رودخانه‌های جم آب جاری می‌شد اما به دلایل مختلف امروز در شهرستان جم بحران آب را داریم.

استفاده فزاینده از آب سفره‌های زیر زمینی

حسینی خاطرنشان کرد: با حضور پالایشگاه فجر در شهرستان و اسکان کارکنان شرکت‌های عسلویه در شهر جم و احداث شهرک‌های مسکونی نفت شاهد استفاده فزاینده از آب سفره‌های زیر زمینی جم هستیم.

عضو شورای شهر جم اضافه کرد: با افزایش مصارف خانگی و صنعتی از آب‌های سفره‌های زیر زمینی جم، فکری به حال این روزهای جم نشده تا اینکه امروز با بحران آب در جم مواجه هستیم؛ حتی وزارت نفت که از عوامل نابودی سفره‌های زیر زمینی جم است در کنار وزارت نیرو آینده نگری نکرد تا امروز شاهد فاجعه کم آبی در جم هستیم.

حسینی با بیان اینکه وزارت نیرو نیز مدیریت منفعلی در زمینه آب جم داشته بیان داشت: در زمینه اجرای پروژه آب شیرین کن‌های جم وزارت نیرو کم کاری داشته و حتی وظایف خود را نیز به خوبی انجام نداده است.

مردم نگرانند

وی ادامه داد: مردم هم اکنون از وضعیت کم آبی گلایه مندند و مرتب به شوراها مراجعه می‌کنند و خواستار پیگیری مشکل هستند.

عضو شورای شهرستان جم بیان داشت: در سال‌های اخیر از پروژه‌های مختلف برای آب جم حرف زده شده اما تاکنون هیچ پروژه‌ای افتتاح نشده است.

وی بیان داشت: پروژه آب شیرین کن‌های جم هم به دلیل کوتاهی‌های وزارت خانه‌های نفت و نیرو، امیدی به افتتاح کامل پروژه در آینده نزدیک نیست.

زنگ خطر به صدا درآمده است

حسینی با بیان اینکه زنگ خطر به صدا درآمده تاکید کرد: در صورتی که آب جم همچنان در برنامه جدی مسئولان نباشد فاجعه بی آبی سبب مشکلات عدیده ای و حتی مشکلات امنیتی خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهرستان جم خاطرنشان کرد: تا زمانیکه آب جم از اولویت‌های مسئولان استان و وزارت نیرو نباشد و وزارت نفت نیز به شهرستان بی مهری کند قطعاً این پروژه اجرا نخواهد شد و روز به روز بر مشکلات بی آبی جم افزوده خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر