جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۸۳
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۴هزار و ۱۱۵ نفر از جوانان این استان در بخش خصوصی و دولتی مهارت‌های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در نشست با اعضای کانون و انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: از این شمار مهارت آموز ۱۲هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۴۰ درصد در بخش خصوصی و ۲۱هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۶۰ درصد در بخش دولتی آموزش‌ دیدند.

وی بیان کرد: تنوع حرفه‌ای در بخش خصوصی در استان بوشهر ۲۳۰ و در بخش دولتی معادل یکهزار و ۲۶۰ حرفه است.

دراهکی با اشاره به فعالیت ۲۲۵ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر اضافه کرد: یکی از راه‌های توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در کشور رشد و توسعه بخش خصوصی است و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای می‌توانند در توسعه آموزش‌های مهارتی که نقش موثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارند حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی یادآور شد: بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای همواره نیازمند تفکر، همراهی و همفکری بخش خصوصی در مهارت آموزی است که اگر تجربه این همکاران در کنار توان نیروهای دولتی قرار بگیرد، مسیر بهبود برای سازمان هموار و به پویایی و چابک شدن کمک شایانی می‌شود.

دراهکی ادامه داد: آموزش‌های ارائه‌ شده از سوی آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی فنی و حرفه‌ای زمانی می‌تواند حاصل بهتری به همراه داشته باشد که این ۲ بخش در کنار یکدیگر در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مهارت آموختگان بخش خصوصی جذب بازار کار می شوند، تصریح کرد: بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه ای برای  توسعه نیازمند کیفیت بخشی به آموزش‌ها و لزوم بازار سازی و بازاریابی است زیرا انسجام، مشارکت و مشتری مداری باید رویکرد آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای آزاد قرار گیرد.

دراهکی گفت: تأسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد نقشی مهم در پر کردن خلأهای آموزشی و دسترسی آسان متقاضیان به مهارت‌آموزی در استان بوشهر دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، بویژه آموزش‌های منجر به اشتغال را ضروری دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر