سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۹۰۰
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: حوزه هنری این استان باید با تشکیل کارگروهی موضوع‌ها و مشکلات مدنظر هنرمندان را شناسایی و دست‌بندی کند تا نسبت به پیگیری و برطرف کردن آنها اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با هنرمندان بوشهری به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار کرد: در کارگروه یاد شده باید در حوزه‌های مختلفی از جمله شعر، نویسندگی، تئاتر و سینما ظرفیت‌ها و چشم‌اندازهای آن بخوبی مشخص شود.

 وی بیان کرد: وجود پیوست فرهنگی نیاز بخش‌های مختلف است که در راستای اهمیت به مقوله فرهنگ و هنر این مهم باید به نحو شایسته‌ای تحقق پیدا کند.

محمدی‌زاده ادامه داد: هنر در انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه‌ها و افکار امامین انقلاب بوده است و تحت تاثیر این اندیشه‌ها است که جمهوری اسلامی توانسته در منطقه و حتی جهان تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: نقشی که بوشهری‌ها در دفاع مقدس داشتند منحصربه فرد است زیرا این استان در دفاع زمینی، دریایی و هوایی ایفای نقش کرده است.

استاندار بوشهر گفت: بوشهر به لحاظ ظرفیت‌ها، توانمندی‎های بزرگی دارد که این ظرفیت‌ها به لحاظ توسعه در سایر استان‎ها و حتی کشورهای منطقه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در بخش کشاورزی تولید میگو و خرما و وجود شمار زیادی رودخانه از جمله ظرفیت هایی است که باید با احداث سد آب‎های آنها مهار و برای رونق کشاورزی بکارگیری شود که در این زمینه اقدام‎های خوبی در دست اجرا است.

محمدی‌زاده با اشاره به ۲۲ پتروشیمی در حال تولید و ۱۸ واحد در دست احداث را از ظرفیت های استان بوشهر علاو بر صنعت نفت و گاز عنوان کرد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر امسال شاهد ۸.۵ تا ۹ میلیون نفر گردشگر بود که با مهمان‎نوازی مطلوب بوشهری‎ها این ظرفیت‎ها بخوبی قابل توسعه است و در صورت شکوفایی آنها قابلیت میزبانی ۲۰ میلیون گردشگر را در سال دارا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر