دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۹۶۸
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی سنین ۹ ماهه تا ۳۰ سال علیه بیماری سرخک در این شهرستان از ۲۳ فروردین آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، سید مجید موسوی روز پنجشنبه در  گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری و کنترل بیماری سرخک،  ایمن‌سازی گروه‌های هدف و شناسایی و درمان به‌ موقع افراد مبتلا، آموزش و جداسازی آن‌ها است.

وی گفت: باتوجه به اینکه موارد سرخک به دلیل ورود مهاجران افغانستانی به کشور افزایش یافته است، جهت پیشگیری و ابتلا و انتشار احتمالی این بیماری در جامعه، واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله بدون توجه به سابقه واکسیناسیون در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

موسوی بیان کرد: در این ارتباط  حدود ۴ هزار و ۷۰۰ اتباع غیر ایرانی در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال در سامانه الکترونیک سلامت ثبت شده است که برای این گروه سنی در شهرستان ، واکسن ام ام آر و ام آر تزریق می‌شود.

وی افزود: طبق رصد و پایش واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال از سامانه‌های الکترونیکی سلامت ، بیش از ۹۵ درصد از آنها د ر شهرستان واکسینه شده‌اند و کودکانی که به دلایل مختلفی واکسیناسیون آن‌ها به تاخیر افتاده است، توسط مراقبین سلامت و بهورزان پیگیری شده‌اند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵ مورد مشکوک به سرخک در شهرستان گناوه شناسایی شده است که خوشبختانه در موارد نمونه‌گیری شده مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی گفت: علائم بیماری سرخک تب، آبریزش بینی؛ سرفه، التهاب چشم و بروز دانه‌های قرمز رنگ پوستی  است که از والدین تقاضامندیم با بروز هرگونه این علائم به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر