جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۰۰۶
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

فکرشهر:  معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: پارسال یک میلیون و ۸۵ هزار دلار انواع محصولات صنایع دستی در قالب صادرات چمدانی و از طریق گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا رحیمی افزود: از این میزان ۶۲۳هزار و ۵۳۹ دلار به صورت چمدانی و ۴۶۲هزار و ۵۸ دلار از مسیر گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی در خصوص کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در استان بوشهر اظهارکرد: بر اساس ارزیابی داوران و کارشناسان سال گذشته محصولات صنایع دستی این استان موفق به کسب ۱۸ نشان ملی مرغوبیت در رشته‌های بافته‌های داری، خوس دوزی، ساز سنتی، سفال، زیورآلات صدفی، کپو بافی و حصیر بافی شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان بوشهر از لحاظ تنوع و رنگ زبانزد است گفت: داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در این دوره‌ها محصولات صنایع دستی از لحاظ مرغوبیت، نوآوری، کیفیت و کاربردی بودن ارزیابی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته رشته خوس دوزی شهرستان جم بعنوان یکی از رشته های صنایع دستی استان بوشهر باززنده سازی شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر پرداخت ۱۰۲میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان بخش صنایع دستی را یکی از اقدامات مهم این معاونت در سال گذشته عنوان کرد.

رحیمی ارائه آموزش کوتاه مدت به ۱۲۸نفر، آموزش به ۱۰۸ نفر از شاغلان صنایع دستی، نمونه سازی پنج محصول، انجام یک مورد مستند نگاری و تکمیل پرونده های مربوط به حقوق مالکیت معنوی و ثبت آثار در سال را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد.

به گفته رحیمی سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازارچه موقت صنایع دستی در استان بوشهر راه اندازی نشد اما با تلاش صورت گرفته ۱۰ نمایشگاه داخلی صنایع دستی در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۷۰ پروانه تولیدی انفرادی، سه فقره پروانه تولیدی کارگاهی و برای ۱۶۴نفر نیز کارت شناسایی صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر