پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۹۰
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی‎‌های صورت گرفته اجرای طرح ملی "مسیرسبز-ایران پاک" در بوشهر مطلوب است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرهاد قلی نژاد افزود: هدف اصلی این برنامه اقدام ملی جلوگیری از آلودگی محیط ناشی از نبود مدیریت پسماند درشهر و روستا، راه‌های ارتباطی و سواحل است که منجر به ایجاد نارضایتی عمومی برای گردشگران و طبیعت‌دوستان شده است.

وی بیان کرد: مسئولیت مدیریت پسماندها در شهرها با شهرداری‌ها، در روستاها با دهیاری و در حومه آنها بخشداری است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه اجرای این مهم به هر طریق ممکن ضروری و متولیان درحال ساماندهی و اجرای آن هستند.

قلی نژاد ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مجدد نسبت به اجرای مدیریت پسماندها در قالب طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک تاکید دارد و نیاز است تا با تشکیل کارگروه‌های مدیریت پسماند در استان و شهرستان‌ها و تصویب مصوبه‎های لازم گام‎های مهم و موثری در این زمینه برداشته شود.

وی تاکید کرد: طرح یاد شده مورد تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است که با ابلاغ به استانداری‎‌های سراسر کشور به صورت اولویتی مهم به آن نگاه می‌شود.

قلی‌نژاد اضافه کرد: طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک بیشتر با توجه به وجود معضلات محیط زیستی موجود در سطح استان‌ها و ناشی از نبود مدیریت پسماند در حاشیه راه‎های ارتباطی، مناطق تحت حفاظت محیط زیست، مناطق ساحلی، دریایی و شهرها پیشنهاد شد تا با هماهنگی استانداران نسبت به پاک‎سازی این مسیرها اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در این راستا اداره کل محیط زیست استان بوشهر به مدت یک هفته به عنوان طرح پاک‌سازی ورودی شهرها و روستاها به تمام اداره‎‌های محیط زیست شهرستانی اعلام کرد که هر کدام از شهرستان‎ها با هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسیرهای ورودی‌های خود را پاک سازی کردند.

وی ادامه داد: در قالب طرح ملی "مسیر سبز، ایران پاک" در چند نقطه استان بوشهر ایستگاه نوروزی محیط زیستی با همکاری سمن‎ها و همیاران محیط زیست اجرا شد که در این ایستگاه‎ها بروشور ، پیام‎های محیط زیستی، کیسه‌های پلاستیکی تا ۱۳ فروردین به عنوان روز طبیعت اجرایی شد.

قلی نژاد ادامه داد: در این طرح ۵۰ هزار کیسه پلاستیکی بین مسافران نوروزی و شهروندان توزیع شد تا نسبت به جمع آوری زباله تولیدی خود اقدام کنند.

وی گفت: همچنین در یک طرح نیز نسبت به پاک‌سازی پارک ملی دریایی نایبند، دیر-نخیلو، نطقه حفاظت شده بیرمی به کمک محیط زیست و بومیان منطقه اقدام شد.

قلی نژاد یادآور شد: برنامه‌های این چنینی مانند طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک مردم محور است و تلاش می‎شود تا در این رویکرد علاوه بر اشاعه فرهنگ زیست محیطی، حس مسئولیت پذیری آنان نسبت به حوزه محیط زیست تقویت شود.

وی تاکید کرد: محیط زیست متعلق به همگان است و در این حوزه باید هر فردی به سهم خود نقشش را اجرایی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر