پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۵۵
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲

فکرشهر: با برگزاری کنفرانس صنعت خودرو و چالش‌های کارآفرینی در توسعه صنعتی ایران، صنایع خودروسازی ایران زیر ذره‌بین دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، غلام حیدر ابراهیم بای سلامی - دبیر علمی کنفرانس صنعت خودرو در دانشگاه تهران - اظهار کرد: صنعت خودروسازی میعادگاه بخش‌های مختلف صنایع و موتور محرک بسیاری از فعالیت های صنعتی کشور است. صنعت خودرو علاوه بر اینکه عامل اساسی در زنجیره تامین نظام حمل و نقل افراد، شرکت‌ها، خانواده‌ها و دولت است بعد از نفت بزرگترین و مهمترین بخش صنعتی ایران است و می‌توان از آن به عنوان معیار و نماینده بخش صنعت کشور نامبرد.

وی گفت: صنعت خودروسازی در ایران در سه دهه اخیر مورد حمایت نهاد دولت قرار گرفته است و با هدف تحقق تولید داخل و تعمیق صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی هزینه‌های مادی و انسانی فراوانی برای جامعه داشته است.

بای سلامی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و تلاش برای بررسی مشکلات مهم جامعه و به منظور تامین اهداف ضروری و تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد تخصصی به بررسی کسب و کارهای پر اهمیت و صنایع مهم کشور می پردازد گفت: برای ارزیابی علمی این امور فعالیت‌های جدی و نوینی را آغاز کرده است. به همین منظور دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در دوره جدید فعالیت خود با برگزاری سلسله کنفرانس ها و همایش‌های علمی به بررسی ابعاد مختلف موضوع کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در ایران می‌پردازد و "کنفرانس صنعت خودرو و چالش‌های کارآفرینی در توسعه صنعتی ایران" را در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور صنعتگران، صاحبنظران، استادان و با مشارکت دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار می‌کند.

به گفته وی صنعت خودرو و چالشها و مناسبات توسعه صنعتی ایران، کارآفرینی و تحولات صنعت خودرو در ایران، کارآفرینی و چالش‌های مفهوم دانش بنیان در صنایع ایران، رشد همسوی صنایع کوچک با ‌شرکت های خودروساز، نبوغ کارآفرینی و مدیریت شرکت سهامی تویوتا ژاپن، صنعت خودرو در نظام حقوقی ایران جزو محورهای اصلی کنفرانس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر