سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: شهرک زیست فناوری دلوار که با وجود سرمایه گذاری انجام شده به دلیل کم کاری و اهمال صورت گرفته به حالت نیمه تعطیل درآمده است، دوباره فعال شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در بازدید از تعدادی از شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی بوشهر خواستار تعیین تکلیف اراضی موجود در مجموعه‌های صنعتی استان شد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته، یکسری اراضی در شهرک‌های صنعتی به افرادی که ادعای سرمایه‌گذاری داشتند واگذار شد که به هر دلیلی نتوانستند کار کنند و باید تسریع در تعیین تکلیف این اراضی در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کسانی که قصد کار کردن ندارند باید زمین‌ها را واگذار کنند، چرا که هیچ دلیلی ندارد زمینی را برای کسی نگه داریم، در حالی که سرمایه‌گذار جدید منتظر زمین است.

استاندار بوشهر بیان کرد: تعدادی از کارخانه‌دار‌های مناطق مرکزی و شمالی کشور پیشنهاد دادند که در استان بوشهر زمین به ما واگذار کنید تا سرمایه‌گذاری کنیم و با اقدامات صورت گرفته به‌زودی شتاب سرمایه‌گذاری در استان بالاتر می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی ۳ در بوشهر گفت: در کنار شهرک صنعتی ۱ و ۲ در بوشهر، باید شهرک صنعتی شماره ۳ را هم راه‌اندازی کنیم.

محمدی‌زاده همچنین گفت: صنایع آلاینده شهر بوشهر باید به بیرون از شهر منتقل و در آن‌جا مستقر شوند.

وی با بیان اینکه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد، افزود: علاوه بر توسعه شهرک صنعتی برازحان، باید در آبپخش و سعدآباد نیز نواحی صنعتی ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر خواستار فعالیت مجدد شهرک زیست فناوری دلوار شد و اظهار کرد: این شهرک زیست فناوری که با وجود سرمایه گذاری انجام شده به دلیل کم کاری و اهمال صورت گرفته به حالت نیمه تعطیل درآمده است، باید دوباره فعال شود.

وی همچنین خواستار تخصیص زمین به شرکت‌های دانش بنیان شد و افزود: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حمایت کنیم و زمین لازم را از طریق اجاره یا واگذاری در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر