جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: نمایشگاه تصویر نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در محل موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس بوشهر بر پا شد.

به‌گزارش فکرشهر از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش اعلام کرد:  این نمایشگاه با همکاری انجمن سینمای جوان بوشهر با هدف آشنایی بهتر مردم با تاریخ خلیج‌ فارس برپا شده است و تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه پذیرای علاقمندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: نقشه‌های نمایش داده شده با روایت مورخان قرون مختلف تاریخی تهیه و تدوین شده است.

وی عنوان کرد: قدیمی‌ترین نقشه در این زمینه به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که  به نقشه اراستوستن معروف است و  توسط مولر در سال ۱۸۵۳ میلادی تهیه شده است.

سجادی منش گفت: دیگر تصاویر نیز موقعیت خلیج‌فارس را در نقشه‌های جهانی مشخص می‌کند و نشان می‌دهد از گذشته تاکنون این پهنه آبی با نام خلیج فارس معرفی و شناخته می‌شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان بوشهر یادآورشد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر