جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر گفت: سال ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شد که حدود ۳ درصد از درآمد مالیاتی کشور را شامل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد جواد رستمی افزود: پارسال ۱۰۵ درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای استان بوشهر محقق شد و میزان آن نسبت به سال پیش از آن افزایش ۵۰ درصدی داشت.

وی اظهارداشت: استان بوشهر در میان ۱۰ استان برتر کشور از نظر درآمدهای مالیاتی قرار دارد و ۴۸ درصد این درآمدها از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی مستقر در این استان اخذ می‌شود.

رستمی ادامه داد: سهم پیش‌بینی شده برای درآمد مالیاتی استان بوشهر در سال جاری ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر گفت: نرخ تورم و برداشته شدن برخی از معافیت‌های مالیاتی از جمله در منطقه ویژه انرژی پارس از دلایل افزایش سهم پیش‌بینی شده است.

رستمی افزود: هم‌استانی‌ها به اداره کل امور مالیاتی اعتماد داشته باشند و بدانند که بخش عمده‌ای از مالیاتی که آنها پرداخت می‌کنند صرف استان می‌شود.

وی یادآورشد: در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه نفتی علیه کشور، اعتبار مورد نیاز بسیاری از پروژه‌های شهری و روستایی، حقوق کارمندان، خدمات بهداشتی و بسیاری دیگر از بخش‌ها از محل همین درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر اضافه کرد: اطلاع‌رسانی ناکافی تاکنون سبب شده است تا مردم به طور مستقیم و ملموس از ثمره پرداخت مالیات خود آگاه نباشند و دیدی منفی نسبت به پرداخت مالیات پیدا کنند.

رستمی در خصوص پیشگری از فرار مالیاتی، گفت: هر چند تاکنون از همه ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با این پدیده استفاده کرده‌ایم اما کماکان نمی‌توان رقم دقیقی از میزان فرار مالیاتی در استان بوشهر ارائه داد.

وی عنوان کرد: فرار مالیاتی به طور خاص در استان بوشهر در زمینه کارت‌های بازرگانی اتفاق می‌افتد به این معنی که برخی افراد سودجو با پرداخت مبلغی اندک به افراد با نام‌ آنها کارت می‌گیرند اما این دارنده کارت انتفاعی از آن نمی‌برد.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر اعلام کرد: با فعال شدن "سامانه فروشگاهی" که امید می‌رود تا پیش از نیمه نخست سال راه‌اندازی شود، بسیاری از مصداق‌های فرار مالیاتی به سادگی

شناسایی می‌شود و نیازی به تحقیقات پلیسی نیست.

وی اضافه کرد: در قالب این سامانه هر گونه دریافت و پرداخت به حساب فروشگاه‌ها رصد می‌شود.

رستمی اذعان کرد: با این همه نمی‌توان ادعا کرد که به طور ۱۰۰ درصدی از وقوع فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر یادآورشد: بر اساس برآوردها در زمان حاضر حدود ۴ هزار شخصیت حقوقی فعال و ۴۴ هزار شخصیت حقیقی مودی مالیاتی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر