جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۵۴
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: سلامت شهروندان از اولویت‌های شورای ششم است و از همین رو کمیسیون بهداشت و سلامت شورا تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، جعفر پور کبگانی صبح سه شنبه در نشست با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: سلامت شهروندان از اولویت‌های شورای ششم است و از همین رو کمیسیون بهداشت و سلامت شورا تشکیل شد. و قبل از ورود به شورا نیز پیگیر موضوع درمان بیماران کرونایی با توجه پیک پنجم بودیم و از اولین مصوبات ما در شورا اختصاص دو میلیارد تومان جهت درمان بیماران کرونایی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بود.

وی گفت: در زمان تصدی فرمانداری بوشهر حامی حوزه درمان و سلامت بودم که یک نمونه آن پیگیری خرید ساختمان بانک ملت از اعتبارات تملک دارایی بود هر چند روسایی دانشگاه علوم پزشکی در ادوار مختلف تفکر آنها غیر از تفکر ما بود که نمونه آخر آن دکتر کشمیری بود و آن اتفاق ناگوار که در بیمارستان شهدای خلیج فارس افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: در دهه ۹۰ دولت هزار میلیارد تومان برای سایت‌های پسماند اختصاص داده بود که همه آن به استان‌های دیگر به ویژه شمال کشور اختصاص داده شد و استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان بهره‌ای از این اعتبارات بهره نبرده‌اند.

وی گفت: همچنین در مورد سگ‌های ولگرد در ده سال اخیر هیچ اقدامی نشده بود که در همین مدت طرح جمع آوری سگ‌های با انتخاب یک پیمانکار شروع کردیم و در شش ماه ۸۰۰ قلاده سگ جمع آوری شد.

ایجاد کمپ سگ‌های بلاصاحب

وی تصریح کرد: در حال رایزنی با منابع طبیعی جهت اختصاص زمین در خارج از شهر جهت کمپ سگ‌های بلاصاحب و سایت دفن پسماند با مشارکت شهرداری‌های شهرستان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در تحقق اهداف جامعه اسلامی، ضرورت افزایش جمعیت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز واقع شده است.

وی گفت: ایشان در فرمایشات خود بارها مردم و مسؤولین جامعه را نسبت به پیر شدن جمعیت هشدار داده و آنان را به افزایش جمعیت و تولید نسل توصیه فرموده‌اند.

وی افزود: باید در این زمینه برنامه و کارهای فرهنگی و بسته‌های تشویقی تدوین شود که پیشنهاد دارم در هفته جمعیت یک همایش علمی مذهبی ویژه بانوان با مشارکت شورا و شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود و در زمینه تبلیغات شهری جهت بهداشت و سلامت شهروندان آماده همکاری هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر