سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: عملیات تکثیر و تولید بچه میگو دراین استان با آبگیری و آماده سازی استخرها و تامین مولدهای کافی در سایت های مختلف آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال دو میلیارد بچه میگو در استان بوشهر تولید شود که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون قطعه مورد نیاز استان و مابقی به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان ارسال می شود.\n\nوی اضافه کرد: امسال در سطح چهار هزار و 650هکتار استخر در 10 سایت پرورشی 18 هزار تن میگو تولید شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۹
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: عملیات تکثیر و تولید بچه میگو دراین استان با آبگیری و آماده سازی استخرها و تامین مولدهای کافی در سایت های مختلف آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال دو میلیارد بچه میگو در استان بوشهر تولید شود که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون قطعه مورد نیاز استان و مابقی به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان ارسال می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: امسال در سطح چهار هزار و 650هکتار استخر در 10 سایت پرورشی 18 هزار تن میگو تولید شود.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهارکرد: پارسال از سطح چهار هزار و 40 هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر 14هزارو500 تن میگو تولید شد.

\n\n

بهمنیاری با اشاره به مشکلات پیش آمده درزمینه صادرات میگوی پرورشی پارسال افزود: از مجموع میگوی پرورشی تولیدی سال گذشته تاکنون 12هزار و 500 تن فروش رفته و تنها دو هزار تن باقی مانده که ازاین میزان بزودی 600 تن خریداری و مابقی نیز تا دوماه آینده به فروش می رسد.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: 12هزار هکتار زمین های قابل استفاده در صنعت پرورش میگو در استان بوشهر وجود دارد که افراد متقاضی با هزینه های شخصی باید زیرساخت های مورد نیاز آنها را آماده سازی کنند.

\n\n

وی یادآورشد: هم اکنون هشت هزار هکتار زمین قابل استفاده در صنعت پرورش میگو با زیرساخت های لازم در استان بوشهر آماده واگذاری است که از این میزان هم اکنون در سطح چهار هزار و 650هکتارکار پرورش اجرا می شود.

\n\n

استان بوشهر 75درصد میگوی پرورشی کشور را تامین می کند به گونه ای که از 22 هزار تن تولید سال گذشته میگوی پرورش در کشور 14هزار و 500 تن آن در استان بوشهر تولید شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر