يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۰۰۳
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: محمد تقی ایرانی در همایش بین المللی تاریخ  و فرهنگ خلیج فارس در بوشهر گفت: باید در زمینه اشتراک‌های فرهنگی و اجتماعی کشورهای حاشیه خلیج فارس، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در طول تاریخ همگرایی، وحدت و انسجام، حول محور خلیج فارس در این منطقه وجود داشته است.

وی اظهار کرد: خلیج فارس نامی است که بر اساس اسناد رسمی به جای مانده از تاریخ هزاران ساله، ماندگار است و بیشتر این اسناد نیز در خارج از ایران نگهداری می‌شوند و اعتبار بسیار زیادی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه خلیج فارس باید منشا وحدت و اتحاد کشورهای همسایه شود گفت: ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی دارد به همین دلیل تلاش می‌شود  گفتمان مشترک بین‌المللی در این نقطه ایجاد شود.

وی بیان کرد: چند هزار سال تاریخ مستند خلیج فارس را ارائه می‌دهیم و این ارائه سند خلیج فارس در راستای ایجاد وحدت بیشتر است.

ایرانی باتأکید بر نقش مهم وحدت کشورها در خنثی شدن اهداف دشمنان اضافه کرد: می‌خواهیم کشورهای حاشیه جنوبی را با کشورهای شمال خلیج فارس منسجم کنیم تا به این وسیله مشکلات منطقه حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حضور نامبارک کشورهای مستکبر در خلیج فارس تهدید و آسیب است، زیرا آنها نمی‌خواهند این منطقه در آرامش باشد.

وی بیان کرد: روز اسناد ملی و میراث مکتوب هم در این همایش دیده شده و آثار ارزشمندی در این زمینه به نمایش در می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: امیدواریم خلیج همیشه فارس را همواره با اقتدار ببینیم و دلاوری‌های مردان بزرگی که برای ماندگاری این منطقه تلاش کردند را پاس بداریم.

وی یادآور شد: کسانیکه برای ماندگاری خلیج فارس فداکاری و ایثارگری کردند و به شهادت رسیدند باید نام و یادشان  زنده نگهداری شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  از ارائه ۱۲۰ مقاله بین‌المللی در همایش تاریخ و فرهنگ خلیج فارس خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر