جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۷۷
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸۶ هزار و ۹۵۹ جلد سند مالکیت برای املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا مقدم روز یکشنبه در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: از این شمار سند ۷۴هزار و ۸۴۱ جلد برای املاک روستایی و ۱۲هزار و ۲۱۸ جلد مربوط  شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد ۹۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی و ۱۴ درصد واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر سند دار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ادامه داد: با توجه به پیشرفت صدور سند مالکیت در روستاها انتظار می‌رود این پروسه برای واحدهای باقیمانده بویژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با سرعت بیشتری انجام شود.

مقدم تاکیدکرد: صدور سند مالکیت مانع از بروز اختلاف‌های ملکی می‌شود در همین ارتباط جامعه هدف باید نسبت به پیگیری لازم برای صدور سند مالکیت خانه‌های خود اقدام کنند تا به این وسیله زمینه استفاده مردم از تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز فراهم شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مسائل مهم در روستاها تبدیل سند دفترچه ای به تک برگ است که جامعه هدف باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز بتوانند نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام و مردم نیز در قالب خودمالکی بتوانند نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

مقدم ادامه داد: کسانی که در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در بخش خودمالکی اقدام می کنند فرم جیم آنها قرمز نمی شود و افزون بر این از تخفیف‌های ۵۰ درصدی صدور پروانه ساخت نیز برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر  افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بخش روستایی پنج هزار و ۲۰۴ جلد سند، چهار هزار و ۳۳۲ جلد سند در بخش شهری و ۲۶هزار و ۶۸۰ سند حدنگار دراین استان صادر شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۳ اقداماتی برای تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ انجام شده و باید این مهم به عنوان یک الزام مورد توجه مردم قرارگیرد و اطلاع رسانی شود.

محمدرضا بزرگمهر افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۴هزار و ۱۲۷ جلد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰هزار و ۴۱۷ جلد سند تک برگ در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: هرچند آمار دقیقی از تعداد سندهای دفترچه ای در استان نداریم اما با توجه به تعداد دفاتر املاک و پرونده های ثبتی حدس زده می شود حدود ۱۸۵ هزار جلد سند دفترچه ای در این استان وجود دارد که باید به تک برگ تبدیل شود.

بزرگمهر یادآور شد: همچنین در سال گذشته یکهزا رو ۹۲۰ جلد سند کاداستر بافت مسکونی روستایی نیز در استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در زمان حاضر نقشه برداری بافت روستایی انجام و لیست تهیه شده که باید تثبیت و ابلاغ شود.

وی ضمن تاکید بر سرعت بخشی در صدور سند مالکیت روستایی و شهری گفت: به صورت مداوم و هر ۲ هفته یک بار کار مدیران شعب اسناد و املاک استان رصد می‌شود.

بزرگمهر ادامه داد: همچنین هر ماه جلسه مشترکی در باره  پرونده های ارسالی تشکیل و مسائل و مشکلات آنها بررسی می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر