پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: علیرضا رییسی ظهر امروز در همایش بین‌المللی روز جهانی مالاریا در بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با مالاریا در بوشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همواره برای پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک پیشقدم می‌شده و در این زمینه تاکنون طرح‌های مختلفی هم اجرا شده است.\n\nوی بیان کرد: امنیت سلامت از موضوعات و دغدغه‌های همیشگی ما بوده است و با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این بخش توفیقات خوبی هم داشتیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۶
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: علیرضا رییسی ظهر امروز در همایش بین‌المللی روز جهانی مالاریا در بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با مالاریا در بوشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همواره برای پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک پیشقدم می‌شده و در این زمینه تاکنون طرح‌های مختلفی هم اجرا شده است.

\n\n

وی بیان کرد: امنیت سلامت از موضوعات و دغدغه‌های همیشگی ما بوده است و با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این بخش توفیقات خوبی هم داشتیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به 69 مورد ابتلا به مالاریا در استان بوشهر گفت: از این تعداد 68 مورد اتباع بیگانه بودند که 63 مورد از این افراد از کشور افغانستان و تعدادی از کشور پاکستان و تنها یک مورد بومی ایرانی بوده است.

\n\n

وی با تاکید براینکه مالاریا را تا زمان ریشه کنی کامل نباید فراموش کرد، یادآور شد: به دلیل مجاورت ایران با کشور پاکستان و به خصوص ایالت بلوچستان که از آلوده‌ترین ایالت‌های دنیا است مقابله با این بیماری را برای ما مشکل کرده است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه طی پنج سال گذشته موارد مالاریا تا حدودی کنترل شده است تصریح کرد: با توجه به الگوی شیوع بیماریها هم اکنون شناسایی به موقع و درمان برای پیشگیری از انتقال از مهم‌ترین برنامه‌های ما است.

\n\n

رئیسی اضافه کرد: برای کنترل شیوع بیماری مالاریا باید اقدامات اساسی در خصوص تشخیص و درمان این بیماری در خصوص اتباع بیگانه‌ای که وارد کشور می‌شوند انجام شود
\nوی گفت: هم اکنون کار لاروکشی و سم‌پاشی در شهرستان کنگان و جنوب استان در دستور کار است.

\n\n

از سال گذشته روش تشخیص صحیح آزمایش مالاریا وارد استان بوشهر شده و این سرعت تشخیص بیماری مالاریا را افزایش داده است و همین امر از انتقال بیماری به هم وطنانمان جلوگیری می‌کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر