شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون روزانه بالای 450 میلیون متر مکعب گاز درپارس جنوبی تولید می شود.\n\nبه گزارش فکرشه و به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی روز پنجشنبه درگردهمایی سالانه صاحبان صنایع استان بوشهر افزود: هم اینک سرمایه گذاری بسیار بالایی در24 فاز پارس جنوبی صورت گرفته که ارزش هر فاز به طور متوسط سه میلیارد دلار است.\n\nوی اضافه کرد: درسال گذشته 20 میلیارد دلار محصولات غیر گازی از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج صادر شد که نسبت به سال 92 26 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون روزانه بالای 450 میلیون متر مکعب گاز درپارس جنوبی تولید می شود.

\n\n

به گزارش فکرشه و به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی روز پنجشنبه درگردهمایی سالانه صاحبان صنایع استان بوشهر افزود: هم اینک سرمایه گذاری بسیار بالایی در24 فاز پارس جنوبی صورت گرفته که ارزش هر فاز به طور متوسط سه میلیارد دلار است.

\n\n

وی اضافه کرد: درسال گذشته 20 میلیارد دلار محصولات غیر گازی از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج صادر شد که نسبت به سال 92 26 درصد رشد داشته است.

\n\n

یوسفی دربخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از دلایل موفق نبودن اقتصاد ایران درگذشته تصدی گری بالای دولت دراین بخش بود. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ادامه داد در هر کشوری که دولت دراقتصاد تصدی گری را به عهده دارد اقتصاد آن رشد و توسعه نمی یابد زیرا حاکمیت فقط باید در حد سیاست گذاری و برنامه ریزی در اقتصاد دخالت کند.

\n\n

وی اظهار کرد: هرچند درسالهای اخیر اقدامات خوبی از طرف دولت دراقتصاد صورت گرفته ولی هنوز نتوانسته خود را برای خروج از تصدی گری در این بخش قانع کند.

\n\n

یوسفی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی اما هنوز نتوانسته ایم به آن عمل کنیم، درحالی که در بیشتر کشورهای دنیا هم اینک تولید نفت نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

\n\n

وی گفت: واقعی شدن نقش بانکها در زمینه اقتصاد درایران نیاز ضروری است که باید به آن توجه و اجرایی شود.

\n\n

یوسفی افزود: امیدواریم دولت یازدهم بانکداری را به مفهوم واقعی آن برساند زیرااگر بانکها حامی تولیدات داخلی شوند دراین زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهیم داشت .

\n\n

وی با اشاره به فعالیت بالای اقتصادی دراستان بوشهر گفت: اما هنوز سهم این استان در توسعه اقتصادی کم است که این مشکل ناشی از بی مهری نیست بلکه به این دلیل است که نتوانستم خودمان را به اندازه کافی معرفی کنیم.

\n\n

یوسفی گفت: همیشه درزمینه معرفی خوب صنایع مولد و خدمات استان بوشهر به خریداران در خلا وجود داشته و می طلبد با توسعه فناوری در دنیا ما نیز به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

\n\n

وی افزود: هم اینک شیوه های تبلیغات در دنیا تغییر کرده و ما نیز باید به گونه ای عمل کنیم که متقاضی غیراز انتخاب محصول ما راهی نداشته باشد.

\n\n

یوسفی بیان کرد: انجمن صنایع استان حرکت های خوبی را درراستای ارتباط بین مدیران صنایع و پارس جنوبی آغاز کرده است که ما نیزبه منظور معرفی بهتر بخش خصوصی استقبال می کنیم.

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: دولت حرکت های خوبی را در راستای حمایت از تولید داخلی آغاز کرده است که دراین استان نیزحمایت از تولیدات داخلی در اولویت قرار دارد.

\n\n

سعید زرین فر افزود: تولید کنندگان اگر مایل به حضور و رقابت در بازار هستند باید ابتدا کیفیت کالای تولیدی خود را بالا ببرند زیرا این می تواند زمینه مناسبی برای تبلیغ هر کالا باشد.

\n\n

وی ادامه داد: قیمت کالای تولید شده می تواند یکی از شاخص های اصلی برای خریداران کالاها باشد که تولید کنندگان با در نظر گرفتن کیفیت، قیمت مناسبی را برای کالاهای خود در نظر گرفته تا بتوانند در بازار رقابتی حضور خوبی داشته باشند.

\n\n

زرین فر بیان کرد: حمایت از تشکل های صنفی در برنامه است که امیدواریم شرایط خوبی برای حضور واحدهای تولیدی در بازار ایجاد شود.

\n\n

وی گفت: بهبود فضای کسب و کار برای فعالان این بخش نیزیکی دیگر از اولویت های حمایت از تولید کنندگان است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر امید است خواسته های مردم این استان برآورده شود.

\n\n

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی گفت: باید یک رابط بین بخش خصوصی و دولت در استان بوشهر انتخاب تا با انتقال مطالبات این بخش به دولت راه را برای رسیدن به اهداف مورد نظر هموار کند.

\n\n

حجت الاسلام سید محمد مهدی پور فاطمی افزود: همچنین باید زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارج استان در استان بوشهر فراهم شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر