سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۷۸۱
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸

 فکرشهر: فرماندار دیر گفت: قانون خودگردان بیمارستان ها در مناطق محروم بویژه این شهرستان عادلانه نیست و تامین نیازمندی این مرکز درمانی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، یونس باربرز روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: هزینه بیمارستان امام هادی (ع) بندر دیر در هر ذماه ۸۰۰ میلیون تومان است و درآمد این بیمارستان ۲۵۰ میلیون تومان که این دو با هم همخوانی ندارد.

وی گفت: قانون خودگردان بیمارستان ها در مناطق محروم و کم برخوردار باید مورد بازنگری قرار گیرد و خدمات دهی این مرکز درمانی در شهرستان دیر نباید براساس سود و زیان محاسبه شود و مسئولان برای حل مشکلات در این زمینه چاره اندیشی کنند.

فرماندار دیر بیان کرد: اگر بیمارستان این شهرستان برای دولت مقرون به صرفه نیست و ضرر می دهد، آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تقویت بخش خصوصی در زیرساخت های درمانی را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت افراد خیر برای احداث پانسیون پزشکان استفاده و مرکز بهداشتی بخش بردخون و آبدان باید تجهیز شود.

باربرز ادامه داد: جمعیت در تمام حوزه ها تاثیرگذار و شیب تند کاهش جمعیت برای جامعه و کشور خطرناک است و در این راستا برگزاری کلاس های آموزشی و حمایت سایر ادارات برای کارمندان در این زمینه ضروری است.

وی با انتقاد از تعطیلی زایشگاه بیمارستان این شهرستان گفت: زایشگاه این بیمارستان به دلیل نبود پزشک بیهوشی تعطیل و مردم به شهرستان همجوار مراجعه می کنند که برای آنان نگران کننده است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: جمعیت در اشتغال، امور فرهنگ و اجتماعی نقش بسزایی دارد و توجه به این مقوله حیاتی است.

قاسم برجوئی فر افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید موضوع نوزادآوری را جدی بگیرند و در پیاده کردن آن تلاش و همت کنند.

وی گفت: طرح واکسیناسیون بیماری کرونا افتخاری برای کشور بود و پیشگیری در موضوع های بیماری سرمایه است که هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنیم بهتر نتیجه می‌گیریم.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خودگردان بودن بیمارستان دیر مشکلی برای این بیمارستان شده است و چاره ای جز درآمدزایی ندارد یا اینکه از خودگردانی خارج و بصورت دولتی اداره شود.

امام جمعه دیر گفت: مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان باید با برنامه ریزی و جدیت برطرف شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: پرداخت حقوق کارکنان و تبدیل وضعیت آنان و تامین پزشک متخصص بیمارستان در دستور کار مسئوولان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر