جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۰۳۵
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: طی چند سال اخیر سه فاز نهال کاری در سطح شهرستان تنگستان صورت گرفته که شامل ۵۰۰ هکتار زمین بیابانی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی عصر چهارشنبه در حاشیه نهال کاری به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی در روستای چاه تلخ شمالی اظهار داشت: بیابان به عنوان یک ظرفیت الهی که باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

احمد لطفی فرماندار تنگستان بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی و مهمی که دستگاه منابع طبیعی در راستای بهره برداری، پیگیری و جلوگیری از تخریب بیابان‌ها در سطح استان و به تبع آن شهرستان تنگستان استفاده از این ظرفیت است.

وی ادامه داد: در سطح استان حدود ۱۶۰ هزار مترمربع اراضی بیابانی داریم که ۴۰ هزار از این تعداد مربوط به حوزه منابع طبیعی است که ظرفیت بکری است که باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه در سه منطقه روستایی تنگستان شامل علی آباد جائینک، چاه تلخ و باغک نهال کاری جهت بیابان زدایی صورت گرفته خاطرنشان کرد: در راستای محافظت، جلوگیری و پیشگیری از تخریب بیابان‌ها به عنوان اقلیم یک شهرستان بحث کشت نهال است که در این چند سال اخیر سه فاز نهال کاری در سطح تنگستان صورت گرفته که شامل پانصد هکتار زمین بیابانی است.

فرماندار تنگستان خواستار همکاری و همراهی بیش از پیش شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت حفظ و نگهداری نهال‌های کاشته شده درجهت بیابان زدایی در سطح شهرستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر