جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر»/ نماینده مردم دشتستان در نشست خبری با خبرنگاران:
فکرشهر:در دو سال گذشته ۵۱۲ سوال، ۸۰۰ تذکر و ۷۲ تحقیق و تفحص داشته ام/ یک بیمارستان نمی تواند جوابگوی بیش از نیم میلیون نفر جمعیتی باشد که از نقاط مختلف استان و بعضا استان همجوار به بیمارستان برازجان مراجعه می کنند/ به مردم اعلام می کنم آب لوله‌کشی که آبفا در اختیار مردم قرار می‌دهد هیچ مشکلی ندارد و کاملا بهداشتی است/ بعضاً تا پنجاه درصد آب در دشتستان، در شبکه آبرسانی هدر می‌رود/ امسال هیچ افزایش قیمت بنزینی نخواهیم داشت/ رویه تقسیم بودجه ناعادلانه است و باید فریاد بزنیم تا حق مردم را استیفا کنیم
کد خبر: ۱۱۵۰۶۳
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: نشست خبری نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان دومین سال نمایندگی مردم، با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، ابراهیم رضایی در این نشست اظهار داشت: در دو سال اخیر جمعا ۵۱۲ سوال از وزرای دولت پرسیدم و بیش از ۸۰۰ تذکر به وزرا و مسوولین داده و ۷۲ تحقیق و تفحص از جاهای مختلف داشته ام؛ خصوصا در مورد پارس جنوبی که خود من طراح آن بودم و در حال پیگیری است و امیدوارم به صحن علنی مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما قانون گذاری است و در این مجلس نیز قوانینی تصویب شد که در آینده نتایج خوب آن بیشتر مشخص خواهد شد، ادامه داد: از مهم ترین سوالاتی که پرسیدم می توان به مشکلات خودرو و بی کیفیتی آن، تلفن های ثابت و مخابرات و... اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان افزود: از مصوبات خوب مجلس یازدهم نیز می توان قانون رتبه بندی معلمان، تسهیل کسب و کار، تولید دانش بنیان، تعالی و افزایش جمعیت، مالیات بر خانه های خالی، مانع زدایی صنعت برق کشور و... را نام برد.

رضایی با تاکید بر اینکه کار ما در کمیسیون تخصصی من که کمیسیون امنیت ملی است بیشتر نظارتی است گفت: در کمیسیون اصل نود نیز هستم که در سال گذشته بیش از ۴ هزار شکایت به ما رسید که پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نکته ای که علاقه مند اشاره کنم در این جا این است که حال و روز مردم حال خوب نیست و ما مسوولیم تلاش کنیم حال رفاهی مردم بهتر شود و بعد از طرح اصلاحی دولت فشار بیشتری به مردم آمده و ما باید کمک کنیم که کم شود.

نماینده مجلس بیان داشت: از مردم خوبمان خواهش دارم که ما تابستان سختی را پیش رو داریم و پیش بینی تابستان بسیار گرمی نیز شده است و بنا به دلایلی در چند سال اخیر وضع خوبی در آب و برق نداریم و به کم کاری مسوولین قبل برمی‌گردد تقاضا دارم که با رعایت نحوه مصرف بتوانیم با کمترین سختی تابستان را پشت سر بگذاریم.

ابراهیم رضایی گفت: خبری هم که باید اعلام کنم در راستای شفافیت آرا به زودی تمامی آرا خود را به طور کامل شفاف و بدون سانسور بر روی سایت شخصی خود قرار می‌دهم  و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: راجع به وضعیت آب و ابشیربن کن ها در کل آب شهرستان ما وارداتی است و تجربیات تلخی در این زمینه داشته ایم و باید بخشی از آب مصرفی خود را با مهار آب در زمستان در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: بزرگترین پروژه ما در دشتستان سد دالکی است که ظرفیت بسیار بالایی داشته و تاثیر مستقیمی بر اقتصاد دارد و استراتژیک است و اولویت اول ما در دشتستان است.

نماینده مردم دشتستان بیان داشت: در آخرین بازدید از سد دالکی اعلام شد که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به سازه، ساخت آن طولانی مدت است و تلاش کردیم که پروژه متوقف نباشد و به کار خود ادامه دهد.

رضایی تاکید کرد: آبشیرین کن برازجان نیز سرمایه گذار طبق وعده پیش نرفته و قرار است در فاز اول ده هزار مترمکعب وارد مدار شده و تا پایان سال ساخت آن به پایان رسیده و همه هفده هزارمترمکعب وارد مدار شود.

وی تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان در کل وضعیت خوبی نیست و شاید بیشترین گلایه مردم از وضع بیمارستان گنجی نیز به خاطر تراکم بیمار باشد.

رضایی ادامه داد: یک بیمارستان نمی تواند جوابگوی بیش از نیم میلیون نفر جمعیتی باشد که از نقاط مختلف استان و بعضا استان همجوار به بیمارستان برازجان مراجعه می کنند و راه حل آن احداث و شروع به کار بیمارستان هفده شهریور است.

وی افزود: در همین راستا تلاش بسیاری برای متوقف نشدن پروژه بیمارستان هفده شهریور انجام داده ایم؛ البته از شرایط پیمانکار راضی نیستیم اما فاز اول آن هفتاد درصد پیشفت فیزیکی دارد و امیدواریم که تا پایان سال فاز دوم آن آغاز شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد راه ارتباطی بخش ارم و بوشکان من مسیر نوده کیلومتری پل نمازگاه تا بوشکان را که وضعیت نامطلوبی دارد در ردیف بودجه قرار دادم و به من قول داده اند که امسال مناقصه آن را اجرا کنند همچنین راه ارتباطی مردم بوشکان به برازجان هم مطلوب نیست و نباید مردم از شهرستان دیگری بگذرند تا به مرکز دشتستان برسند و پیگیری کرده ام که راه کلمه به ننیزک و برازجان را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مجلس با بیان اینکه ار کارگاه پروژه جاده دالکی-کنارتخته بازدید کرده و در مرکز هم پیگیر آن بوده است، گفت: این پروژه نیز مانند سایر پروژه ها درگیر منابع مالی است و همیشه هم وقتی مشکل مالی برای دولت و کشور ایجاد می‌شود اول پروژه های عمرانی را تعطیل می‌کنند و این موضوع برای پروژه های ما نیز مستثنی نیست و متاسفانه در اولویت هم نیست هم از طرف استان بوشهر و هم استان فارس و امیدواریم شرایط بهتر شود.

رضایی راه آهن را یکی از اولویت های جدی استان دانست و گفت: باید خط ریلی داشته باشیم اما خب از جمله مشکلات آن نبود سرمایه گذار است که دولت در حال پیدا کردن جایگزین هایی برای این مورد است.

وی بیان کرد: قانون راهبردی رفع تحریم ها برای کشور ایجاد قدرت کرد و باعث شد دست مذاکره‌کنندگان ما بازتر باشد و وزیر خارجه فعلی و سابق هر دو تاکید داشتند که به نفع کشور بوده است.

وی افزود: به مردم اعلام می کنم آب لوله‌کشی که آبفا در اختیار مردم قرار می‌دهد هیچ مشکلی ندارد و کاملا بهداشتی است و خبری که اعلام شد مبنی بر آلودگی آب، مربوط به برخی روستاها است که زیرمجموعه آبفا نیست و آب لوله کشی ندارند و خود این مورد مشکل بزرگی است چون نظارت کامل روی آن صورت نمی‌گیرد و در همین راستا که چرا چهل روستای دشتستان آب کاملا سالم و بهداشتی در اختیار ندارند با وزیر جلسه دارم و آن را پیگیری خواهم کرد.

نماینده دشتستان اضافه کرد: اصلاح لوله کشی آب شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد چون آبی که با این سختی وارد می‌شود بعضاً تا پنجاه درصد آن در شبکه آبرسانی هدر می‌رود و موارد استفاده غیرمجاز نیز باید قطع شود تا آب به منازل مردم برسد.

رضایی تاکید کرد: بارها به تمام مسوولین گفته ایم که در آزمون های استخدامی نفت و گاز باید حق مردم شهرستان و حتی استان رعایت شود و همیشه هم پیگیر حق مردم خواهم بود همچنین در بحث اشتغال نیز در دفاع از نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز کارهایی صورت گرفته و اقداماتی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده گیسکان را با کمک وزارت نفت ایجاد خواهیم کرد و امید داریم طبق قولی که داده اند عملیات فاز اول آن اجرایی شود گفت: تحول بزرگی در این منطقه گردشگری ایجاد خواهد شد برای همه مردم و ساکنین نیز از آن استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در مورد کمربندی آبپخش نیز لنگ اعتبارات است و چون هزینه بالایی هم دارد متوقف شده و اطلاعات دقیقتر این پروژه و سایر پروژه های راه را همکاران اداره راه باید اعلام کنند.

رضایی با اشاره به گرانی های اخیر گفت: اعلام کردند چهار قلم کالا گران می‌شود اما من قبول ندارم چون کالاهای اساسی گران شد و قطعا روی سایر کالاها هم تاثیر می‌گذارد و نمایندگان زیادی نیز پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: قرار بود دولت کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهد اما در اجرا خوب پیش نرفته و وزاری مربوطه به مجلس احضار شده اند و دولت باید همت بیشتری کند هر چند متاسفانه خبرهای خوبی نیز از دولت به گوش نمی‌رسد به همین دلیل مجلس پیگیر است و کوتاه هم نخواهد آمد از حق مردم و باید اجناس به قیمتی که مجلس از دولت خواسته است به دست مردم برسد.

وی بیان داشت: درباره کندی سرعت اینترنت وزیر را احضار کرده ایم و توضیحاتی هم داده است که قانع نشدیم و باید مجددا حضور پیدا کرده و پاسخ قانع کننده دهد.

نماینده مردم دشتستان تصریح کرد: امسال هیچ افزایش قیمت بنزینی نخواهیم داشت و هیچ حرفی پیرامون این موضوع هم در مجلس مطرح نشده است.

ابراهیم رضایی گفت: سال گذشته دولت از درآمد مالیات بر خانه های خالی میزانی را درآمد داشته اما مبلغ آن ناچیز بوده ولی امسال پیگیر هستند که قوی تر اجرایی شده و مالیات از بیش از دومیلیون خانه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه روند انتصابات باید شفاف باشد و باید به مردم توضیح داده شود که چرا این افراد انتخاب شده اند گفت: افراد باید کارآمد باشند و مسوولینی که کارآمد نیستند از چالش های کشور است؛ در دشتستان که تاکید می‌کنم قطب اول نیروی کارآمد و متخصص در استان بوشهر است این مساله با فاصله بسیار زیاد توصیه ما بوده است که نیروهای بومی در شهرستان و استان در اولویت باشند و از آنها استفاده شود.

وی بیان کرد: درباره کارخانه سیمان و مسوولیت های اجتماعی معتقدیم باید کار عام المنفعه انجام شود که خیر آن به همه مردم برسد و امید داریم که سیمان به مسوولیت خود کامل عمل کند.

رضایی با تاکید بر اینکه درست است که دشتستان یک شهرستان است اما یک چهارم جمعیت استان و یک سوم مساحت استان را دارد و توانمند است گفت: در اینجا قصد شعار ندارم اما ما بیش از ۲۵ درصد استان هستیم اما در تقسیم بودجه ما را یک دهم استان در نظر می‌گیرند و می‌گویند دشتستان یکی و فلان شهرستان که از یک بخش ما کوچک تر است هم یکی و این واقعا ظلم است.

رضایی در پایان با بیان اینکه در تقسیم بودجه از ساختار شکایت دارم و من هم در این مورد بی تقصیر نیستم اما رسانه ها کمک کنند تا بتوانیم با یکدیگر این روند را تغییر دهیم و به همین دلیل دشتستان واقعا محروم مانده است گفت: دشتستان یک چهارم استان است اما یک سوم شهدا مربوط به شهرستان ما است و این یعنی این مردم هزینه داده اند و رویه تقسیم بودجه ناعادلانه است و باید فریاد بزنیم تا حق مردم را استیفا کنیم.

نظرات بینندگان
مردم دشتستان
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
این پاسدار رضایی واقعا ......... و ............ نماینده در بین تمام ادوار نمایندگان دشتستان است، واقعا آدم تعجب می کنه همچین شخصی که عملا هیچ کاری نمی تواند پیش ببرد نماینده یه شهرستان شده است. همش حرف می‌زند... گفتم... قبول نداشتم ... قبول نکردم ...باید بشود... تقصیر دولت قبل است... این کلمات همیشگی آقای رضایی است. واقعا که چقد ناراحت کننده است حال روز مردم دشتستان با این مسئولین و نماینده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر