جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد سلول های بنیادی کشور:
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: مدیر بخش دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری گفت: آزمایشگاه مرکزی سلول‌های بنیادی جنوب کشور در شهرستان تنگستان استان بوشهر راه اندازی می شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از محمد جواد محسنی در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان تنگستان افزود: راه اندازی آزمایشگاه مرکزی فناوری سلول‌های بنیادی در سطح ملی در جنوب کشور از اولویت‌های ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: با توجه به نیاز دانش‌آموزان دوره‌های مختلف استان بوشهر، معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری ۷۰ درصد هزینۀ تجهیز، آزمایشگاه مرکزی در محور فناوری سلول های بنیادی در این استان را تامین می‌کند.

محسنی افزود: ۳۰ درصد سایر هزینه‌های تجهیز این آزمایشگاه، باید از ظرفیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، جامعه خیرین و اعتبارات استانی با پیگیری و همت استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا پایان اسفندماه سال جاری تامین شود.

مدیر بخش دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به ضرورت ترویج و توسعۀ آموزش عادلانه برای همۀ دانش‌آموزان افزود: با هدف تحقق اهداف و راهبردهای تعیین شده در سند ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، بهره‌گیری از پتانسیل بالقوۀ آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی مهم و ضروری است.

فرماندار تنگستان گفت: توجه بیشتر به زیرساخت‌های آموزش و پرورش و حمایت از جامعه فرهنگی بویژه دانش‌آموزان، از اولویت‌های برنامه‌های کاری دولت در این شهرستان است.

احمد لطفی عنوان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در شهرستان تنگستان برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در راستای تحقق این موضوع، در نشست‌های اداری با استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تامین ۳۰ درصد آورده استانی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

 سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در مدرسه و در میان دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت از رویکردهای اساسی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: پژوهش یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می دهد، از این رو اقدام پژوهی یک حرکت نو در در حوزۀ تعلیم و تربیت به حساب می آید.

علی‌اکبر بازیار افزود: دایر شدن آزمایشگاه مرکزی سلول‌های بنیادی در استان می‌تواند یک پایگاه عملی – پژوهشی مهم در جنوب کشور برای خدمت رسانی به دانش آموزان، فرهنگیان و جامعۀ دانشگاهی استان بوشهر و در سطح ملی برای سایر استان‌ها فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش تنگستان گفت: کسب مقام نخست استانی در ارزشیابی پژوهش سراهای دانش‌آموزی از سوی پژوهش سرای دانش‌آموزی فرهنگ در سال  ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از افتخارات این شهرستان است.

روح الله غلامیان گفت: امید می‌رود بازدید مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد سلول‌های بنیادی کشور  گامی مهم برای استقرار این آزمایشگاه در استان بوشهر باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر