پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۷۷۶
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته از مهمترین مطالبات مردم استان است و باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در بازدید از بزرگراه دالکی به کنارتخته افزود: بزرگراه بوشهر به شیراز یکی از محورهای ارتباطی مهم کشور است که اهمیت زیادی برای استان‌های فارس و بوشهر دارد.

وی اظهار کرد: توجه به طرح‌های راه‌سازی و توسعه بزرگراه ها در محورهای مختلف یکی از مهمترین برنامه‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

محمدی زاده ادامه داد: طرح بزرگراهی دالکی به کنارتخته تاثیری مهم در ایمن سازی محور ارتباطی استان های بوشهر و فارس دارد و لازم است وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار و سرعت بخشی در تکمیل آن تلاش کند.

وی حمل و نقل را از ضرورت‌های توسعه استان بوشهر عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر بخش زیادی از محورهای اصلی جاده‌ای استان بوشهر به بزرگراه تبدیل شده و تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی بویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به تدوین برنامه برای توسعه شتابان استان بوشهر در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی اضافه کرد: نخستین شرط برای توسعه، بسترسازی حمل و نقل آسان است که وجود راه‌های ایمن از جمله توسعه آزاد راه، بزرگراه و خط ریلی مورد توجه قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه محور بزرگراه دالکی به کنار تخته به طول ۱۸ کیلومتر در ۲ قطعه طراحی شده است گفت: این پروژه بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که بندر بوشهر را به استان‌های مرکزی و شمال کشور متصل می‌کند.

عبدالحسین مشایخی افزود: از ۱۸ کیلومتر محور بزرگراه دالکی به کنارتخته چهار کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و تردد در آن جریان دارد.

وی احداث باند دوم دالکی - کنارتخته را به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: با وجود گذشت بیش از پنج سال از شروع عملیات اجرایی پروژه دالکی - کنارتخته همچنان با رکود مواجه است و از ۱۸ کیلومتر محور تنها ۴ کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر برضرورت تزریق اعتبارات بیشتر به پروژه بزرگراهی دالکی - کنارتخته و افزایش سهم اعتباری استان بوشهر از این طرح، تعیین  تکلیف پیمانکاران موجود و انتخاب مجری توانمند تاکید کرد.

استان بوشهر چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه جاده‌ای دارد که ۶۸۵ کیلومتر آن بزرگراه و بقیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر