پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۸۲۷
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این شرکت تاکنون از ۱۶ قلم کالاهای اساسی و بسیار حیاتی تولیدی بار اول در کشور استفاده کرده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز یکشنبه به نقل از احمد باهوش در نشست با روسا، مدیران دانشگاه‌ها و مراجع علمی استان بوشهر افزود: استفاده از کالاهای تولید بار اول در داخل گشور افتخاری است که برای این مجتمع گازی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ بدون حمایت پایگاه‌ها و جایگاه‌های علمی و آموزشی معتبر در استان بوشهر محقق نخواهد شد. 

باهوش گفت: وجود ۱۵۰ شرکت فعال دانش بنیان با بهرمندی از جوانان خلاق و نوآور در استان بوشهر نوید روزهای بسیار روشن می‌دهد و امید می‌رود نیازهای پالایشگاه‌های مجتمع به خوبی انعکاس داده شود و این شرکت‌ها با کمک دانشگاه‌های استان بتوانند در مسیر تامین نیازهای مهم مجتمع گام بردارند.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت تقویت ارتباط بین مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه‌های استان بوشهر تلاش می‌شود این مجتمع صنعتی با تمام توان در کنار دانشگاه های استان بوشهر قرار گیرد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب و شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین؛ مجتمع گاز پارس جنوبی تعامل و همکاری با دانشگاه‌های این استان را یک افتخار بزرگ می‌داند و برای تقویت این مهم تلاش می‌کند. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی مدیران پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی مدیریت، تعامل و همکاری دوسویه با دانشگاه‌های استان بوشهر است اضافه کرد: برای شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این استان باید نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و تولید بار اول در استان شکل بگیرد. 

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مسائل علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه های استان بوشهر می‌تواند به ما در راستای رفع نیازها و تجهیزات مهم پالایشگاهی کمک کند. 

وی ادامه داد: امضای تفاهمنامه و تشکیل یک کارگروه تخصصی و توانمند می‌تواند در زمینه تامین قطعات و تجهیزات مجتمع راهگشا بسیاری از مسائل و مشکلات پالایشگاهی باشد. 

باهوش یادآور شد: در حوزه‌های ظرفیت پذیرش دانشجو به صورت کارآموز، کارورز و حمایت از پایان نامه‌ها در چارچوب مقرراتی که وزارت نفت تعریف کرده می‌توانیم همکاری خوبی در این راستا داشته باشیم. 

وی گفت: امید می‌رود این گونه نشست ها مقدمه‌ای باشد برای همکاری تحقیقاتی بیشتر دانشگاه‌های استان بوشهر با مجتمع بزرگ‌گازی کشور و بسیاری از رشته‌های معتبر دانشگاه بتوانند گره گشای مشکلات مجتمع باشند. 

به گفته باهوش؛ مجتمع گاز پارس جنوبی متعلق به دانشگاه است و دانشگاه متعلق به اینجاست و هیچگونه خط قرمزی بین این دو وجود ندارد. 

وی اضافه کرد: امیدواریم با جلسه‌های تخصصی مداوم به راه حل‌هایی دست یابیم و به این وسیله نیازهای مهم مجتمع  برطرف و قراردادهایی منعقد و عملی شود تا هم دانشگاه از امتیازاتی برخوردار شده و هم موارد و نیازهای متعدد پالایشگاه‌ها برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر