پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در مراسمی با حضور مردم و مسئولان، آیین نکوداشت فردوسی در شبانکاره برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، شنبه‌شب در آیینی با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتستان، همایش نکوداشت فردوسی طوسی در سالن آموزش و پرورش شبانکاره برگزار شد.\n\nمعاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان در این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ علم و دانش در جامعه اظهار داشت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان مهد علم و ادب و فرهنگ بوده و همواره جایگاهی بلند در عرصه فرهنگ و علم داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: در مراسمی با حضور مردم و مسئولان، آیین نکوداشت فردوسی در شبانکاره برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، شنبه‌شب در آیینی با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتستان، همایش نکوداشت فردوسی طوسی در سالن آموزش و پرورش شبانکاره برگزار شد.

\n\n

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان در این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ علم و دانش در جامعه اظهار داشت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان مهد علم و ادب و فرهنگ بوده و همواره جایگاهی بلند در عرصه فرهنگ و علم داشته است.

\n\n

عادل دهدشتی افزود: بزرگداشت شاعران و نویسندگان بزرگ و تاریخ‌ساز ایران اسلامی در هر شرایطی امری لازم و ضروری است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

\n\n

وی با تجلیل از مقام ادبی و فرهنگی فردوسی طوسی یادآور شد: فردوسی نقش بسیار ارزشمندی در حفظ زبان پارسی داشته و بزرگداشت این شخصیت بلند امری بسیار مهم و ارزنده است.

\n\n

معاون فرماندار دشتستان گفت: بدون تردید فردوسی استاد بزرگ و حماسه‌سرای بزرگ ایران و یکی از شاعران مشهور عالم و ستاره درخشنده آسمان ادب فارسی و از مفاخر نامدار ملت ایران زمین است و پاسداشت این شاعر گرانسنگ باید مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

دهدشتی بیان کرد: استاندار بوشهر تاکید بسیار زیادی بر گسترش فعالیت فرهنگی و ادبی دارد به ویژه خواستار فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه است.

\n\n

استاد دانشگاه‌های استان بوشهر نیز اظهار داشت: بزرگداشت مقام علمی و ادبی بزرگان این سرزمین وظیفه همه ماست و مردم و مسئولان باید در این عرصه بیش از پیش تلاش و فعالیت کنند.

\n\n

سید حسن محمدی افزود: نام و آوازه فردوسی طوسی در واقع افتخاری بزرگ برای ادب پارسی است و باید آثار این شاعر حماسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

\n\n

سید محمود سیدصادقی عضو هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی بوشهر نیز با اشاره به شخصیت و جایگاه فردوسی طوسی، داستان رستم و سهراب را مورد بررسی قرار دارد و زیبایی‌های ادبی و حماسی این داستان را تبیین کرد.

\n\n

در این آیین همچنین از طرف استاندار بوشهر از تلاش‌ها و فعالیت‌های ادبی عباس عاشوری‌نژاد استاد دانشگاه‌های استان بوشهر و پژوهشگر برجسته ادبیات و تاریخ استان و مسئول انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر تجلیل به عمل آمد و هدیه و لوح تقدیری به وی اعطا شد.

\n\n

در این مراسم همچنین آیناز فکروند کوچکترین نقال ایران به ارائه برنامه پرداخت که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر