پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۰۴۵
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بهسازی و آسفالت بخشی از محور روستایی دشت پلنگ شهرستان دشتی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم اخترشناس روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عملیات چیپ سیل محور دشت پلنگ در شهرستان دشتی بطول ۵.۵ کیلومتر و به عرض ۶ متر و با اعتبار۲۵ میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و فرایند تجهیز کارگاه و انتقال ماشین آلات نیز در حال انجام  است.

وی بیان کرد: بخشی از محور روستایی دشت پلنگ که از سال‌های گذشته خاکی و از جمله مطالبات مردمی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر بود توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  بهسازی و آسفالت و با استفاده از روش‌های کم هزینه نگهداری  و مراقبت می‌شود.

اخترشناس ادامه داد: امروز یکی از سیاست‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای صرفه جویی در هزینه ها استفاده از روش‌های نوین به جای روش‌های قدیمی در نگهداری راه‌ها است که در همین راستا محورهای روستایی و فرعی دیگری نیز در استان بعد از انجام فرایند مطالعه انتخاب شده اند که با اولویت بندی تا پایان سال با استفاده از روش‌های نوین رویه آسفالت آنها ترمیم می‌شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: پیش از این عملیات اجرای اسلاری سیل(مقاومتی) در حوزه شهرستان دشتی و در محور های عربی –  باشی به طول ۱۳ کیلومتر ، محور خورموج – درازی بطول ۱۱ کیلومتر و حوزه شهرستان تنگستان محور اهرم – خائیز بطول سه کیلومتر صورت گرفت که ضمن کاهش هزینه های اجرایی ، رضایتمندی کاربران جاده‌ای را در پی داشته  است.

وی گفت: محرومیت زدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه روستایی و لزوم بهره مندی این بخش تاثیر گذار در رونق اقتصادی ( بخش کشاورزی، دامپروری، بوم گردی ) از جمله اولویت‌های این اداره کل برای توجه ویژه به این راه روستایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر