جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در سفر به بوشهر آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی جانمایی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد اسلامی در بدو ورود به بوشهر در فرودگاه شهدای بوشهر، در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را بازدید از نیروگاه اتمی و طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم که در این سفر مقدماتی که فراهم شده برای سرعت بخشیدن به ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بررسی شود و عملیات بتن ریزی دیواره ساختمان رآکتور واحد ۲  را آغاز خواهیم کرد.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های این سفر جانمایی برای آب شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی است که سال‌ها است سازمان انرژی اتمی به دنبال آن بوده و مطالبه مردم هم بوده است و ما به این جمع بندی رسیدیم که بدون هیچ گونه پیگیری اداری آن را انجام بدهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: متخصصان مربوط به بحث طراحی و مهندسی آب‌شیرین‌کن نیز همراه ما هستند که مطالعات تکمیلی را انجام می‌دهند تا سامانه‌ای که انتخاب کرده‌ایم به کار گرفته شود، و وارد عملیات اجرایی شویم.

در سفر هیات دولت به استان بوشهر که ۱۶ مهر ۱۴۰۰ انجام گرفت، رئیس جمهور، تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن هسته‌ای و تولید ۱۰ هزار مگاوات برق را از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی عنوان کرده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر