شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۵۱
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه پارسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان صدقات در این استان پرداخت شده است، گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ۵۶۹ میلیارد تومان صدقه در استان بوشهر جمع آوری شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمدرضا میری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: صف پشت نوبت جهیزیه، تسهیلات کار و فرانشیز درمان مددجویان استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ به صفر رسید.

وی بابیان اینکه پارسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان صدقات در استان بوشهر پرداخت شد، گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ۵۶۹ میلیارد تومان صدقه در این استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه سال ۱۴۰۰ در توزیع کولر و یخچال بین مددجویان این استان ۱۲۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ وجود داشته است، خاطر نشان کرد: پارسال ۱۶۲۷ دستگاه کولر گازی و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه یخچال توزیع شد.

به گفته میری، باتوجه به شرایط اقلیمی و کاهش نذورات آسمانی در استان بوشهر پویش "نذر آب" با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین مخازن ذخیره آب ویژه مددجویان با کمک خیرین و مراکز خیریه از سال ۱۳۹۹ آغاز و در سال ۱۴۰۰ با خرید ۱۵۰۰ در این زمینه رشد ۲۲۶ درصدی داشتیم.

این مقام مسئول بااشاره به رشد ۱۳۳ درصدی خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در بخش فرانشیز درمانی ۱۱۸ درصد، تسهیلات کارگشایی ۱۲۸ درصد و تسهیلات مسکن ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه این استان در سال ۱۴۰۰ در جذب تسهیلات کارگشایی بند ب تبصره ۱۶، مقام دوم کشور را بدست آورد، اعلام کرد: پارسال ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این استان در نظر گرفته شده بود که با جذب ۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات باقیمانده سایر استان‌ها مجموع این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان رسید.

میری بااشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ به‌دنبال توانمندسازی مددجویان هستیم، تاکید کرد: توانمندسازی خانواده‌ها به معنای پول پاشی نیست بلکه برنامه داریم براساس آمایش سرزمین و باتوجه به نیاز و ظرفیت منطقه شغل ایجاد کنیم.

وی بااشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۱ ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد، گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰، ۸۵۰۰ فرصت شغلی بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه آموزش ۷۰۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این استان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: امسال تسهیلات کارگشایی این استان ۶۵۰ میلیارد تومان است که برنامه داریم تا دی‌ماه اعتبارات را جذب کرده و به سراغ دریافت اعتبارات مازاد سایر استان‌ها برویم.

وی بااشاره به اینکه شرایط کرونا پارسال بسیاری از مشاغل را دچار مشکل کرد، گفت: پارسال حدود ۱۵۰۰ نفر با توانمندسازی از دایره مددجویان استان بوشهر خارج شدند، اما در کل تعداد ورودی‌های مددجویان نسبت به خروجی‌ها بیشتر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در حوزه خرید مسکن سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۰۸ درصدی داشته است، گفت: فعالیت ما در حوزه مسکن شامل احداث، خرید، لوله کشی گاز و تعمیرات است.

میری بااشاره به اینکه سرانه اکرام و محسنین در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۵۵۱ هزارتومان و ۲۱۰ هزارتومان بوده است، اظهار کرد: این ارقام در سال ۱۴۰۰ به ۷۹۰ هزارتومان و ۳۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

به گفته وی، استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ مقاوم دوم پرداخت زکات را بدست آورده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه ۹۰ هزار مددجو در این استان خدمات دریافت می‌کنند، ادامه داد: این سازمان مسئول ایجاد فقر نیست بلکه ایستگاهی است که سرریز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در آن جمع می‌شود و نیاز است که به شکلی آبرومند و با حفظ صیانت و تکریم این خانواده‌ها، زمینه کاهش فقر فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر