يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۲۷
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در هفته ازدواج ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی برای ترویج ازدواج در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی ادره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، کمال صالح احمدی بیان کرد: این برنامه‌ها با همکاری جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان برگزار می‌شود که در صورت استقبال جوانان از آن می‌تواند گام فرهنگی مهم در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج باشد.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهای موفق ازدواج امری مهم برای فعالیت ترویجی در این زمینه است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: جامعه باید نسبت به اهمیت ازدواج به‌موقع و آسیب‌های مخرب دور شدن از این سنت حسنه آگاه شوند و اقدامات فرهنگی در این زمینه ضروری است.

صالح احمدی ادامه داد: فعالیت خیران و حمایت‌های آنها یکی از راهکارهای کمک به جوانان و ترویج ازدواج آسان است و برای جذب این کمک می‌توان از ظرفیت و توانمندی سمن‌های جوان استفاده کرد.

وی اعلام کرد: دور جدید کارگاه‌های آموزشی ۱۶ساعته "رسم انتخاب" با موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج در سراسر استان بوشهر همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آغاز شد.

احمدی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه تصویری با موضوع ازدواج آسان و آسمانی در پردیس دانشگاه بنت الهدی صدر، ارائه تخفیف جهیزیه به نوعروسان از سوی اصناف بوشهری درقالب پویش "به عشق علی و فاطمه"، تبلیغات محیطی با مضمون ازدواج آسان و آسمانی، برگزاری سلسله برنامه‌های زنده اینستاگرامی با حضور استاد حوزه ازدواج و خانواده با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، ارائه مشاوره رایگان ویژه دختران و پسران به مدت یک هفته، رونمایی و انتشار محصولات رسانه‌ای تولید شده در فضای مجازی و حضور مشاوران و مسئولان این حوزه در برنامه‌های رسانه ملی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان بوشهر است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر اضافه کرد: اجرای پویش "مهر جاودان" با هدف تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند با کمک خیران ازدواج از دیگر برنامه‌های این هفته بوشهر است.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت اشتغال و ازدواج جوانان از اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت سیزدهم است که در استان بوشهر نیز به صورت جدی دنبال می شود و امیدواریم شاهد پویایی، پیشرفت و سامان بیشتر زندگی جوانان این استان باشیم.

احمدی اذعان کرد: ازدواج به‌موقع، آسان و پایدار فراتر از یک شعار، مساله‌ای جدی و ملموس است که علاوه بر جوانان و خانوده، مسئولان مربوط نیز باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زمینه را برای تحقق آن فراهم کند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج، گفت: ازدواج بخشی از روند زندگی بشر و سنتی پسندیده و ارزشمند است که همواره در فرهنگ دینی ایران مورد تاکید بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر