پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۸۶
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحدهای صنفی بوشهر در اثر کرونا، سیاست اصلاح ارز ترجیحی و تغییر رودیکرد مالیاتی متحمل شرایط دشوار شده اند و به حمایت ویژه نیاز دارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مهدی صفوی روز یکشنبه در نشست مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با نماینده شهرستان‎‌های بوشهر، گناوه و دیلم اظهار کرد: در ۲سال اخیر کرونا رکود نسبی بر برخی از واحدهای صنفی این استان تحمیل کرد و امسال نیز موضوع سیاست اصلاح ارز ترجیحی و تغییر رویکرد مالیاتی شرایط دشواری را برای آنان بوجود آورده است.

وی بیان کرد: با اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی شرایطی رقم خورد که برخی از واحدهای صنفی باید سرمایه بیشتری برای تداوم فعالیت خود تامین می‎کردند زیرا برخی اقلام در سایه حذف ارز ترجیحی افزایش قیمتی ۲ تا چند برابری را تجربه کردند.

صفوی ادامه داد: در این زمینه باید به تامین مالی کسبه بوشهر کمک شود که در این ارتباط مطالبات واحدهای صنفی شناسایی شده تا برای حل آنها راهکار لازم اندیشیده شود.

وی افزود: در شرایط پیش آمده باید در همه زمینه‌‎ها با اصناف همکاری تا شرایط برای فعالیت آن تسهیل شود.

صفوی یادآور شد: در بخش اصناف استان بوشهر ۱۵۰ هزار نفر اشتغال دارند، این در حالی است که اشتغال در سایر بخش‌ها شامل صنعت و بازرگانی تنها ۲۰ هزار نفر است.

وی گفت: اشتغال در بخش اصناف بسیار مهم است زیرا افرادی با تحصیلات پایین فعالیت دارند و اشتغال آنها به سلامت جامعه و بهبود شاخص‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

صفوی در بخش دیگری  اظهار کرد: مجموعه مالیاتی استان بوشهر با اصناف روحیه مدارا دارند و هدف آنها کمک به حل مساله است که این روحیه تعاملی آنها قابل تقدیر است.

معاون اتاق اصناف مرکز بوشهر نیز گفت: برخی از اصناف یک تا ۲ درصد بهای تمام شده کالا سود دارند در این شرایط دریافت مالیات از آنها برمبنای درآمد نیست و برمبنای هزینه است.

عباس نامدارزاده افزود: همچنین بوشهر یک شهر ساحلی و نیازمند برخورداری از مزیتی مانند کالای همراه ملوان است ولی با این حال در مراجعه به واحدهای عرضه کالای ته لنجی برخی از اقلام با اعلام نداشتن مجوز و قاچاق بودن جمع آوری می‌شوند.

وی اظهار کرد: این رویکرد سلیقه‌ای تنها در برخی از شهرستان‎‌های استان مانند بوشهر اجرا می‎شد که واحدها را متحمل زیان بالایی می‌کند.

نامدارزاده در ارتباط با فعالیت روزبازارها نیز اظهار کرد: در فعالیت این بازار با اصناف بوشهری همکاری و تعامل لازم وجود ندارد و این در حالی است که اشتغال واحدهای میوه فروش بالا است و باید حمایت لازم از آنان صورت گیرد.

وی یادآور شد: واحدهای عرضه میوه و تره‌بار هزینه‎های بالایی ماننده اجاره بها، مالیات و فساد کالا به دلیل بالا بودن دما هوا متحمل می‌شوند که با چنین هزینه‎‌هایی باید مسائل و مطالبات آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر