شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
فکرشهر:  آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اينکه جامعه فوتبال نبايد به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اصرار داشته باشد، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خط قرمز است.\n\nبه گزارش فکرشهر، آيت‌الله مکارم‌شيرازي در ديدار با علي‌اکبر محمد‌زاده رئيس کميته اخلاق فدراسيون فوتبال و اعضاي اين کميته، اظهار داشت: ورزش براي جوانان لازم است و مي‌تواند انسان را از کارهاي ناسالم بازدارد و براي سلامتي انسان در هر سن و سالي به‌ويژه براي جوانان اهميت دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳

فکرشهر:  آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اينکه جامعه فوتبال نبايد به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اصرار داشته باشد، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خط قرمز است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آيت‌الله مکارم‌شيرازي در ديدار با علي‌اکبر محمد‌زاده رئيس کميته اخلاق فدراسيون فوتبال و اعضاي اين کميته، اظهار داشت: ورزش براي جوانان لازم است و مي‌تواند انسان را از کارهاي ناسالم بازدارد و براي سلامتي انسان در هر سن و سالي به‌ويژه براي جوانان اهميت دارد.

\n\n

وي افزود: از زندگاني پيامبر اکرم (ص) استفاده مي‌شود که به ورزشکاران اهميت مي‌دادند؛ البته در حوزه ورزش مسائل و مشکلاتي هست که بايد به آن رسيدگي کرد.

\n\n

مرجع تقليد شيعيان گفت: در گذشته در زورخانه‌ها اخلاق اسلامي رعايت مي‌شد و ارتباط آن‌ها دوستانه برادرانه و صميمانه بود، چنانچه‌‌ همان معاني در مقياس‌هاي بزرگ‌تر تبيين شود، فوايد جديد به‌دنبال دارد و انسان‌هايي از نظر اخلاق نمونه در جامعه مطرح و ورزشکاران به معلمان اخلاق تبديل مي‌شوند.

\n\n

آيت‌الله مکارم‌شيرازي بيان کرد: گاهي مي‌شنويم که در برخي کشور‌ها در يک مسابقه فوتبال چند نفر کشته مي‌شوند، در حالي که چنين مسائل و صدمات جسماني جايي در اخلاق ندارد و گاهي آثار آن تا سال‌ها در ميان جامعه مي‌ماند.

\n\n

وي ادامه داد: اگر ورزش رنگ فرهنگ اسلامي داشته باشد، چنين مسائلي را شاهد نيستيم. هر آنچه که از غرب مي‌آيد، بايد اصلاح شده آن را بپذيريم و نکات منفي آن را حذف کنيم؛ در مورد ورزش نيز بايد به اين نکته توجه بيش از پيش داشته باشيم.

\n\n

مرجع تقليد شيعيان تصريح کرد: گاهي در ميدان ورزش، در مورد تماشاگران نيز قضايايي رخ مي‌دهد که بايد به طور جدي مورد توجه باشد.

\n\n

وي خاطرنشان کرد: در مورد دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها مسائلي وجود دارد و ما نمي‌توانيم هر کاري که غربي‌ها انجام مي‌دهند، انجام دهيم؛ خط قرمزهايي در آئين ما وجود دارد که بايد آن را رعايت کرد و بايد استقلال فرهنگي خود را در زمينه فرهنگي نيز حفظ کنيم.
\nمنبع: تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر