پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: در روند مرمت مدرسه تاریخی سعادت بعنوان یک اثر ملی باید سرعت بخشی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، سعید زرین فر در بازید از روند اجرای مرمت مدرسه سعادت افزود: پروژه مرمت مدرسه سعادت با عنوان 'ساماندهی و احیا موزه مدرسه تاریخی سعادت' پارسال آغاز شده است.\n\nوی یادآورشد: مدرسه سعادت بوشهر در سال 1278 هجری شمسی در بوشهر با تلاش نیک اندیشان احداث شده که بعد از دارالفنون دومین مدرسه به سبک آموزش نوین به شمار می رود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷

فکرشهر: معاون توسعه و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: در روند مرمت مدرسه تاریخی سعادت بعنوان یک اثر ملی باید سرعت بخشی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سعید زرین فر در بازید از روند اجرای مرمت مدرسه سعادت افزود: پروژه مرمت مدرسه سعادت با عنوان 'ساماندهی و احیا موزه مدرسه تاریخی سعادت' پارسال آغاز شده است.

\n\n

وی یادآورشد: مدرسه سعادت بوشهر در سال 1278 هجری شمسی در بوشهر با تلاش نیک اندیشان احداث شده که بعد از دارالفنون دومین مدرسه به سبک آموزش نوین به شمار می رود.

\n\n

زرین فر اضافه کرد: احیای بنا با عملکرد متناسب با تاریخچه ، ارتقای وضعیت عملکرد کارکرد بافت تاریخی و محدوده پیرامونی از اهداف اجرای طرح مرمت این اثر ملی است. 

\n\n

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت:مدرسه سعادت بوشهر که مربوط به دوره قاجار است در سال 1378 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

\n\n

علی ذاکری افزود: مدرسه سعادت بوشهر با یکهزار و600 مترمربع زیربنا در دو ضلع شرقی و غربی مرمت و در حال بازسازی است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی یادآورشد: مرمت و تجهیز این بنای تاریخی و فرهنگی بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پارسال هفت میلیارد ریال از محل منابع استانی تخصیص یافت و مابقی نیز امسال تامین می شود.

\n\n

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر نیز در این آیین گفت: مدرسه سعادت بدلیل پیشینه تاریخی در آموزش به سبک نوین به عنوان یکی از هویت های فرهنگی این استان محسوب می شود.

\n\n

رضا عوض پور افزود: برای مرمت این اثر تاریخی باید جدیت بیشتری توسط پیمانکار انجام شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر