شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جشن اردیبهشت تئاتر با تجلیل از فعالان تئاتری و عوامل برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر گناوه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه در جشن اردیبهشت تئاتر گناوه اظهار داشت: هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه در سال ۹۳ همدلی و همزبانی خودشان را با برگزاری با کیفیت جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر در گناوه به منصه ظهور رساندند و این تنها در سایه تلاش و زحمات صادقانه هنرمندان شهرستان گناوه میسر شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: جشن اردیبهشت تئاتر با تجلیل از فعالان تئاتری و عوامل برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر گناوه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه در جشن اردیبهشت تئاتر گناوه اظهار داشت: هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه در سال ۹۳ همدلی و همزبانی خودشان را با برگزاری با کیفیت جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر در گناوه به منصه ظهور رساندند و این تنها در سایه تلاش و زحمات صادقانه هنرمندان شهرستان گناوه میسر شد.

\n\n

فتح الله نوروزی گفت: امیدوارم که در سال همدلی و همزبانی تلاش‌ها و همراهی‌های هنرمندان ما در عرصه فرهنگی و هنری بیشتر شود.

\n\n

نوروزی بیان داشت: معتقدم اگر ما تا اندازه‌ای در شهرمان توسعه اقتصادی داشته‌ایم ظرفیت توسعه فرهنگی شهرستان ما با حضور شما هنرمندان به مراتب بالاتر از توسعه اقتصادی است.

\n\n

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان هنرمند در کنار پیشکسوتان هنری شهرستان ما ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در بحث توسعه فرهنگی شهرستان گناوه دارند و این توانایی وجود دارد که روز به روز قوی تر از دیروز گام برداریم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711949.jpg

\n\n

نوروزی اضافه کرد: اگر بخواهیم که در زمینه تئاتر رشد داشته باشیم باید مبحث مهم آموزش را فراموش نکنیم و کلاس‌های آموزشی باید برقرار باشد و مطابق با تئاتر کشوری ما آموزش‌ها را در سطح شهرستان داشته باشیم و به این شکل جلو رفته تا فعالیت‌های نمایشی خوبی داشته باشیم.

\n\n

وی بیان کرد: اردیبهشت ماه موسم تئاتر است و ما خدمت شما رسیده‌ایم که قدردان زحمات شما باشیم و تئاتر می‌تواند شورآفرین، آرامش آفرین، رساترین و بلیغ ترین کار برای انتقال و تبلیغ پیام باشد.

\n\n

نوروزی تصریح کرد: هنر نمایش بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی و انسانیت است و چنانچه در حوزه نمایش این نکته را مد نظر قرار دهیم قطعا می توانیم موفقیت‌های خودمان را صد چندان کنیم.

\n\n

وی عنوان کرد: یکی از بحث هایی که در کنار بحث آموزش تئاتر باید مدنظر داشته باشیم بحث مخاطب شناسی است و مخاطب خودمان را اگر به خوبی بشناسیم می توانیم مطلب و یا پیام خودمان را به خوبی منتقل کنیم.

\n\n

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: اگر ما می خواهیم این را بگوییم که تئاتر یکی از شاخصه‌های توسعه هر جامعه‌ای است وظیفه همه ماست که برای رونق هر چه بیشتر بحث هنر نمایش و سایر هنرها در شهرستان بیش از پیش تلاش کنیم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711950.jpg

\n\n

تجهیز و تکمیل سالن پلاتو گناوه

\n\n

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه نیز در این جشن اظهار داشت: در سالی که گذشت هنرمندان ما کارنامه خوبی را از خود هم از نظر برگزاری فعالیت‌های کلاسیک و هم از نظر برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف به جای گذاشتند.

\n\n

علیرضا سبحانی گفت: سرآمد این برنامه‌ها نیز برگزاری موفق جشنواره تئاتر منطقه ای فجر که میزبانی یکی از مناطق آن را گناوه عهده‌دار بود، است.

\n\n

سبحانی بیان داشت: در سایه همت و همدلی دوستان هنرمند و تلاش شبانه روزی آنها جشنواره بسیار خوب و با کیفیت به اذعان خود بازرسان وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد و در بین چهار منطقه به عنوان با کیفیت‌ترین جشنواره منطقه ای فجر سال گذشته انتخاب شد.

\n\n

وی ادامه داد: همین امر یکی از دلایلی بود که مدیرکل ارشاد استان بوشهر به عنوان مدیرکلی که در برگزاری فعالیت‌های تئاتری موفق بوده است، از سوی وزراتخانه مورد تجلیل قرار گرفت.

\n\n

سبحانی اضافه کرد: متاسفانه سالن پلاتو مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس در سال‌های قبل در حد فنداسیون رها شده بود و به همت فرماندار شهرستان برای این پروژه اعتبار تخصیص دادند.

\n\n

وی ابراز داشت: در سال گذشته این سالن پلاتو از نظر فیزیکی به اتمام رسید و امسال برای تجهیز و تکمیل این سالن بودجه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که هنرمندان تئاتر بتوانند استفاده بهینه را از آن داشته باشند.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711947.jpg

\n\n

استفاده از رویکرد مشارکتی در بخش هنرهای نمایشی

\n\n

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه تصریح کرد: ما باید در راستای فعالیت هنری خود سه اصل را مدنظر داشته باشیم که یکی از آنها این است که ما تاریخ، رسوم و آداب منطقه خودمان را شناخته و مطالعه کنیم و این به هنرمندان ما در زمینه های گوناگون به ویژه هنرهای نمایشی کمک می کند.

\n\n

وی عنوان کرد: باید فعالیت‌های نمایشی که انجام می‌شود متناسب با نیاز منطقه و نیاز زمان ما و به روز باشد و باید روی نمایشنامه‌نویسان خودمان که قابلیت این را دارند که نمایشنامه‌های خوبی بنویسند سرمایه‌گذاری کنیم و اتفاقا همین برگ برنده ما در جشنواره‌ها است.

\n\n

سبحانی خاطرنشان ساخت: هنرمندان باید احترام متقابل همدیگر را حفظ کنند و ما وظیفه داریم که به پیشکسوتان خودمان احترام بگذاریم و احترام متقابل ایجاد شود و معتقدم برای پیشرفت کار ما در زمینه فرهنگی هنری بسیار موثر خواهد بود.

\n\n

وی در ادامه افزود: رویکرد کلی ما در زمینه هنرهای نمایشی یک رویکرد مشارکتی است و نه تنها در زمینه نمایشی بلکه در سایر زمینه های هنری نیز به همین شکل است و هر کسی یا نهادی دغدغه فرهنگی هنری دارد ما در کنار آنها قرار می گیریم و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711944.jpg

\n\n

یکی از معضلات بحث فرهنگ بحث اعتباری است

\n\n

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه عنوان کرد: امسال توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر خوانده شده و حتما در این زمینه توجه خاصی در بحث زیرساخت‌های تئاتری و اجراها خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: یکسری قول هایی داده شده که اعتباراتی در زمینه تئاتر هزینه خواهد شد و نیاز است تا هنرمندان نمایشی ما فعالیت های خود را سازمان دهی کنند و ما نیز در کنار آنها خواهیم بود و کوتاهی نخواهیم کرد.

\n\n

سبحانی تصریح کرد: یکی از معضلات بحث فرهنگ بحث اعتباری است و می‌دانید که یک درصد از بودجه کشور را به بخش فرهنگ اختصاص داده اند و از این یک درصد ۱۳ درصد آن شامل وزرات ارشاد می شود.

\n\n

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه در پایان گفت: حدودا بیش از ۳۰ ارگان یا موسسه هستند که از این یک درصد ارتزاق می کنند و این سهم بسیار اندکی است که همیشه به فرهنگ و هنر لطمه زده و ما به پشتوانه همیشگی مسئولان شهرستان توانسته‌ایم بر مشکلات فائق شویم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711946.jpg

\n\n

سال گذشته درخشان‌ترین سال تئاتر گناوه بود

\n\n

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه نیز در این جشن اظهار داشت: سال گذشته به اعتقاد من یکی از درخشان ترین سال های تئاتری بود که خودم در گناوه به یاد دارم؛ از این نظر که بزرگترین رویداد تاریخ تئاتر گناوه تا به امروز در سال گذشته برگزار شد و گناوه در تئاتر کشور معرفی شد.

\n\n

علی ابراهیمی گفت: هیئت داوران جشنواره و کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی کشور جشنواره تئاتر منطقه ای فجر در گناوه اذعان کردند که باور نمی کردند بچه‌های تئاتر گناوه بتوانند اینچنین میزبانی شایسته داشته باشند و جشنواره ای با این کیفیت برگزار کنند.

\n\n

ابراهیمی بیان داشت: از تمام کسانی که در صحنه و پشت صحنه قبل از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای فجر در گناوه در جلساتی که بدین منظور برگزار شد حضور داشتند از جمله اساتید بزرگوار و حمایت های مسئولانه فرماندار و معاون سیاسی اجتماعی و پیشکسوتانی که با تمام وجود در عرصه حضور پیدا کردند صمیمانه تقدیر می کنم.

\n\n

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: گناوه سال گذشته توانست توانمندهای هنرمندان خود را چه با حضور در جشنواره ها و چه با برگزاری رویدادهایی که در سطح شهرستان برگزار و باعث افتخار استان شد، در عرصه ملی به اثبات برساند و ارمغان آن نیز همدلی و خودباوری بود که هنرمندان ما به آن رسیدند و حماسه همدلی خلق کردند.

\n\n

ابراهیمی اضافه کرد: گناوه در سال گذشته توانست در ۲۴ ساعت یک سالن پلاتو را راه‌اندازی کند و بنا به ضرورت و نیاز گروه‌های مهمان جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر در گناوه از هیچ کوششی دریغ نکردیم و با تمام وجود شرایط اجرای نمایش را مهیا کردند.

\n\n

وی تصریح کرد: این نشانگر آن است که گناوه می تواند، توانسته و خواهد توانست و ما پیشنهاد داریم که امسال نیز گناوه میزبان یکی از جشنواره‌های منطقه‌ای یا ملی باشد.

\n\n

ابراهیمی با اشاره به لزوم توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان گناوه افزود: این روند آغاز شده و نیاز است تا زیرساخت های فرهنگی تقویت شده و نیازها برطرف شود تا بتوانیم رویدادهای بزرگتر هنری را در گناوه شاهد باشیم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/22/4/1711948.jpg

\n\n

تئاتر در بودجه فرهنگی شهرستان گناوه دیده شود

\n\n

وی عنوان کرد: امروز نیاز اصلی تئاتر نه تنها گناوه بلکه استان و کشور همدلی و همراهی و درک متقابل است و امیدوارم که امسال در بودجه فرهنگی شهرستان تئاتر گناوه و زیرساخت های فرهنگی به صورت ویژه دیده شود.

\n\n

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مورد دیگر تئاتری که در سال گذشته در گناوه محقق شد که نه تنها در کشور و بلکه در سطح جهان یک رویداد تئاتری نو و رویدادی بود که با استقبال مرکز هنرهای نمایشی کشور نیز مواجه شد، جشنواره تئاتر سطحه بود.

\n\n

وی بیان داشت: جا دارد تا در قالب جشنواره های بین المللی این جشنواره در گناوه برگزار شود و این جشنواره به ابتکار و پیشنهاد غلامحسین دریانورد هنرمند ارزنده تئاتر شهرستان گناوه استان بوشهر طراحی و شکل گرفته که طرح این جشنواره را نوشتند.

\n\n

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه در پایان گفت: شایسته است تا به عنوان یک طرح ملی نمایشی در سال جاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پیگیری و همزمان با جشن فرهنگ گناوه در اسفندماه به عنوان جشنواره ملی تئاتر سطحه اجرایی شود.

\n\n

در این جشن یک کار موسیقی به خوانندگی سید سجاد صدری و نوازندگی پیانو توسط شهرام استواریان اجرا شد و همچنین گروه موسیقی محلی سیریا بوشهر چندین قطعه موسیقی محلی و تلفیقی اجرا کردند؛ همچنین محمد ابراهیم زاده مطلق به خوانش متن بیانیه اردیبهشت تئاتر امسال پرداخت.

\n\n

جشن تئاتر گناوه

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر