شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۶۳
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: روش نوین روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل در ۱۳ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان انجام شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف اجرای روش‌های نوین محافظت از رویه آسفالت محورهای استان بوشهر، روش نوین چیپ سیل در محور مواصلاتی دمروبادان به خاییز در شهرستان تنگستان و راه ارتباطی کلل و دشت پلنگ در شهرستان دشتی اجرا شده است.

وی بیان داشت: برای اجرای روکش آسفالت حفاظتی (چیپ سیل) در محورهای ذکر شده مجموعاً ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به موارد استفاده از این نوع آسفالت گفت: این روش در مواردی نظیر زبر شدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌های سطحی غیرسازه ای جاده‌ها کاربرد دارد.

اخترشناس پیرامون مزایای این روش بیان داشت: انعطاف پذیری، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، عدم آلودگی محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را می‌توان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به انجام این روش حفاظتی برای نگهداری از رویه آسفالت راه‌های کشور تصریح کرد: به‌دلیل صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌ها در استان نیز از این روش برای نگهداری رویه راه‌ها استفاده خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر