پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۲۴
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: نیازسنجی سلامت جامعه در شهرستان گناوه در همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری به‌صورت هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیازسنجی فرایندی نظام‌دار برای شناسایی فاصله بین وضع موجود با وضع مطلوب یا آنچه باید باشد با آنچه هست و نهایتاً تعیین اولویت‌ها برای اقدام و اجرا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: ماحصل نیازسنجی پایه‌ای برای انجام مداخلات آموزشی و جلب حمایت هدفمند متناسب با نیاز برآمده از جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیازسنجی سلامت نخستین مرحله اجرای مداخلات ارتقای سلامت است گفت: نیازسنجی سلامت شامل جمع‌آوری منظم اطلاعات برای کارکنان و تیم سلامت و سیاست‌گذاران است تا آن‌ها قادر به شناسایی، تحلیل، اولویت‌بندی و تعیین نیازهای سلامت افراد، خانواده و جمعیت باشند.

حیدری تصریح کرد: نیازسنجی بهداشتی نیز روشی است که در آن مسائل و مشکلات بهداشتی مردم به‌طور واقعی و از نزدیک بررسی و شناسایی‌شده و این مسائل بر طبق معیارهایی که منجر به ارتقا بهره‌وری شوند اولویت‌بندی شده و جهت اجرا انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با سنجش و ارزیابی نیاز آموزشی در شهرستان و انجام مداخلات آموزشی به‌موقع می‌توان مشکلات سلامت در شهرستان را شناسایی و برای رفع آن و نهادینه شدن فرهنگ سلامت و سبک زندگی سالم در جامعه برنامه‌ریزی کرد.

دکتر حیدری اظهار داشت: نیازسنجی سلامت جامعه در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری به‌صورت سه تیم که شامل تیم سلامت، تیم مسئولین و معتمدین و تیم سر خوشه‌ها است اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: نیازسنجی سلامت جامعه در شهرستان گناوه در همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری به‌صورت هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر