جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۵۷
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر گفت: تعداد بیمه شده های تامین اجتماعی استان ۳۴۶ هزار نفر است که با خانواده بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش «فکرشهر»، عباس دیری در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: تعداد ۱۷۰۰ نفر ماهانه حقوق بیکاری دریافت می‌کنند که نسبت به سال گذشته که ۲۰۰۰ نفر بود کاهش پیدا کرده که نشان از اشتغال بیشتر افراد است.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگان و بازماندگان ماهیانه ۱۶۸ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این حقوق نیز سر موعد مقرر پرداخت شده است و هیچ خللی در پرداخت ها نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی افزود: بازرسی از اصناف مستمرا انجام می‌شود تا حقوق افراد شاغل پایمال نشود هر چند کارفرماهای ما همیشه حقوق کارگران را رعایت می‌کنند.

دیری اضافه کرد: در استان بوشهر ۱۵ شعبه اصلی ،۱۵ شعبه اقماری و ۷ شعبه کارگزاری داریم که در حال خدمت رسانی به مردم هستند هر چند که با سیستمی و اینترنتی شدن خدمات تامین اجتماعی مراجعه به شعبات خصوصا شعبه های اقماری کم شده است و کمک شایانی به مردم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات غیرحضوری از جمله برنامه های ما است که اکنون ۳۷ مورد غیرحضوری انجام می‌شود که در نظر داریم این خدمات را روز به روز افزایش دهیم.

دیری با اشاره به اینکه بیمه های همگانی را در دستور کار داریم که بیشتر شامل زنان خانه دار و دانشجویان می‌شود گفت: زنان خانه دار و دانشجویان می‌توانند از روز اول دانشجویی و خانه داری بیمه خود را برای سابقه بیمه انجام دهند که به سابقه بازنشستگی آنها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان بیمه های همگانی ۱۲،۱۴،۱۸ درصد است که بین پانصد تا هفتصد هزار تومان سهم هر نفر می‌شود و حق زنان خانه دار است که از این امتیاز استفاده کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی بوشهر با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کارگاه زیر نظر تامین اجتماعی هستند گفت: مطالبات قطعی ما در استان بوشهر ۷۰۰ میلیارد تومان است و بزرگ‌ترین بدهکار تامین اجتماعی هم منطقه ویژه پارس جنوبی است که بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بدهی دارد که شکایت آنها را کرده ایم و منتظر صدور رای هستیم.

دیری ادامه داد: پیش بینی افزایش تعداد بیمه شدگان برای استان بوشهر در سال جاری حدود ده هزار نفر است که تاکنون بیش از ۳۵۰۰ قرارداد امضا شده است.

وی اضافه کرد: دریافت مطالبات از دولت را در حال پیگیری برای وصول هستیم تا این مطالبات پرداخت شوند.

وی گفت: مدیریت بهتر شرکت شستا در دستور کار تامین اجتماعی است تا سرمایه‌گذاری که این سازمان انجام داده بهتر شود.

مدیرکل تامین اجتمای تاکید کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی پس از دریافت مدرک از فنی و حرفه‌ای به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند که برای اینکه حق کارگران ضایع نشود پایش های مداوم و مستمری صورت می‌گیرد.

عباس دیری در پاسخ به «فکرشهر» در خصوص بدهی شهرداری برازجان که بزرگ‌ترین بدهکار به تامین اجتماعی در بین شهرداری ها و ادارات است گفت: شهرداری برازجان دو قسط را پرداخت کرده است اما هنوز بیش از ۱۵ میلیارد تومان از بدهی باقی مانده است.

وی افزود: در بحث همسان سازی حقوق چون در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شده فعلا برنامه ای برای تغییر نیست و تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: احداث درمانگاه شبانکاره در دستور کار قرار گرفته اما زمان بر است و جای نگرانی نیست و مسائلی که وجود داشت حل شده است.

به گزارش فکرشهر، نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر به مناسبت هفته تامین اجتماعی ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر