دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۵۸
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار سطح نارنجی در استان به علت افزایش سرعت وزش باد گفت: باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در نواحی جنوبی و ارتفاعات شرقی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه تا روز یکشنبه طی ساعاتی از صبح تا عصر وقوع وزش بادهای شدید شمال شرقی و ایجاد گردوخاک در برخی از مناطق نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین امروز با افزایش سرعت جریانات شمالی روی شمال خلیج فارس، دریا در این مناطق تا حدودی متلاطم خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و مه رقیق، در برخی از نقاط گرد و غبار، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی مناطق شمالی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی گفت: از فردا تا روز یکشنبه هفته بعد به تناوب طی ساعاتی از بامداد تا بعد از ظهر، شرایط برای وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال شرقی (و گاهی جنوب غربی) در شهرستان‌های گناوه، دیلم، بوشهر، مناطقی از دشتستان و دشتی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات صبح سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و در مناطقی از دیلم و گناوه به بیش از ۶۰ کیلومتر افزایش یابد.

شکوهی‌پور با بیان اینکه احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد وجود دارد، اضافه کرد: آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و تأسیسات برقی و مخابراتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در ساعاتی از روز، تاکید کرد: احتمال افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل دیلم، گناوه و بوشهر، شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: توصیه می‌شود اقدامات لازم برای حفاظت از سازه‌های موقت و مراقبت از محصولات کشاورزی آسیب پذیر از وزش باد و گرد و خاک انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک، افزود: احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره ضروری است.

شکوهی‌پور خواستار احتیاط در ترددهای دریایی در سواحل شمالی استان شد و تصریح کرد: از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر