دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ اولین کارگروه پسماند شهرستان دشتستان در سال 94 برگزار شد؛
فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: روزانه بیش از 220 تن زباله در شهرستان دشتستان تولید می شود که از این میزان 130 تن مربوط به شهر برازجان است...
کد خبر: ۱۱۷۶۱
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴

فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: روزانه بیش از 220 تن زباله در شهرستان دشتستان تولید می شود که از این میزان 130 تن مربوط به شهر برازجان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، صادق پورسالم در اولین کارگروه پسماند شهرستان دشتستان در سال 94  ضمن تشکر از فعالیت شهرداران و دهیاران شهرستان در ساماندهی این مقوله افزود: سعی و تلاش ما در کارگروه پسماند شهرستان حساس نمودن این مقوله بوده و به همین دلیل علاوه بر جلسات شهرستانی اقدام به برگزاری جلسات بخشی در بخش های مختلف شهرستان دشتستان نمودیم و در تمامی این جلسات بحث تجمیع محل های دفن مورد تاکید بوده است.

\n\n

وی بر تفکیک کامل پسماندهای پزشکی و عادی تاکید کرد و اضافه نمود: امیدوارم با تجمیع محل های دفن، مدیریت بهتر پسماند در سطح شهرستان راشاهد باشیم.

\n\n

\n\n

معاون عمرانی فرماندار دشتستان نیز در در این نشست اظهار داشت: مسایل مدیریت پسماند به دلیل گره خوردن با مسایل بهداشت عمومی می بایست با حساسیت ویژه توسط متولیان امر دنبال شود و قصور در این خصوص تبعاتی بسیار خطرناک خواهدداشت.

\n\n

عبدالحمید کریم آزاد با اشاره به دفع و دفن غیر اصولی پسماند در اکثر نقاط اضافه کرد: محل های دفن به چراگاه دام های محلی و جولان ولگردها و افراد پرخطر تبدیل گردیده است که نیاز به ساماندهی عاجل دارد.

\n\n

وی ادامه داد: در این راستا، فرمانداری دشتستان و دفتر امور روستایی استانداری اعتباراتی را در خصوص محصور نمودن سایت های دفن زباله شهرها و روستاها و حراست از این اماکن در نظر گرفته است که امیدواریم با همت شهرداران و دهیاران عزیز موفق به اجرایی شدن این مهم شویم.

\n\n

کریم آزاد با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ سازی در مدیریت پسماند اضافه کرد: نیاز است در حوزه مدیریت پسماند عزم عمومی جهت مصرف صحیح و کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا صورت پذیرد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر