چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۸۲۷
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: امام جمعه برازجان در نشست مطبوعاتی که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد اظهار داشت: مشروعیت نظام ما به غدیر است و در زمان غیبت امام زمان امامت و ولایت با فقیه بوده و خوشحالیم که ملت ما بعد از قرن ها پرچم دار غدیر و ولایت شده است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح با بیان ایکه ملت ما علی رغم این که پیامبر و امام را ندیده اند اما تا پای جان بر سر ایمان خود مانده اند گفت: دشمن در حال تلاش است که واقعیت ها مانند اصل انقلاب، دستاوردهای انقلاب، خط امام و رهبری و... را تحریف کنند و مردم ما را به ناامیدی بکشانند که در برابر آن رهبری جهاد تبیین را در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: این انقلاب اسلامی دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند راه خود را ادامه خواهد داد و به انقلاب جهانی امام زمان وصل خواهد شد.

مصلح با تاکید بر اینکه انقلابی بودن مهم است اما طبق فرمایش رهبری انقلابی ماندن مهم تر است، گفت: وظیفه سنگینی بر عهده همه ما است و باید دشمن را در راه مایوس کردن شکست داد.

اما جمعه برازجان تصریح کرد: یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، نماز جمعه است که در طول دوران معاصر نقش اساسی داشته است.

حجت الاسلام حسن مصلح اضافه کرد: اعزام، اطلاع رسانی و پشتیبانی از دفاع مقدس از جمله نقش های نماز جمعه بود و پس از آن هم در زمان های مختلف نماز جمعه نقش اساسی خود را انجام داده است.

وی بیان کرد: اولین نماز جمعه ای که در استان بوشهر شکل گرفت در برازجان برگزار شد و همانند انقلاب و دفاع مقدس در نماز جمعه نیز دشتستان پیشتاز بوده است.

وی افزود: از اهمیت های نماز جمعه می‌توان به سخنان امام و رهبری اشاره کرد که بارها به اهمیت این موضوع در سخنرانی های مختلف اشاره کرده اند.

مصلح با تاکید بر اینکه نماز جمعه همیشه از جناح بندی ها و گروه های سیاسی جدا بوده و همه باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیار لازم است گفت: طبق ارزیابی هایی که در مرکز انجام داده اند نماز جمعه برازجان جزو ۱۰ نمازجمعه برتر کشوراست.

وی با اشاره به اینکه کارکردهای نمازجمعه نیز بسیار زیاد است و وظیفه همه است که از این انقلاب دفاع کنند خاطرنشان کرد: نباید در این زمینه کوتاهی و سهل انگاری کرد زیرا حفظ این نظام از اوجب واجبات و از نماز واجب تر است و این نظام را باید حفظ کنیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه از نماز جمعه برای بیان مشکلات مردم استفاده می‌شود و بارها این معضلات را گفته ایم، گفت: مدیرانی که خدوم و خدمتگزار هستند را ارج می‌نهیم و همچنین مدیرانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند به آنها تذکر می‌دهیم.

مصلح تصریح کرد: انتقاد سازنده از مدیران در بخش های مختلف از جمله کارکردهای نمازجمعه است و همچنین در اتفاقات نگاه و نظر مردم در رویدادهای سیاسی اجتماعی و... را آنجا مطرح می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس خدمات نظام و مدیران انقلاب از جمله کارها در تریبون نمازجمعه است بیان داشت: در سال های اخیر نمازجمعه در حال مردمی تر شدن و گسترده تر شدن است که کارهای خوبی از جمله پاسخگویی مدیران در این مکان انجام می‌شود که ان شااله استمرار داشته باشد.

عباسعلی اسدی مسوول ستاد نمازجمعه برازجان اظهار کرد: دشمن اصل اسلام را نشانه گرفته است و باید ضمن عقب نیافتادن از شیوه های نوین، بتوانیم با هنر، انقلاب و نمازجمعه را گسترش دهیم تا مسائل مطرح شده را به اوج برسانیم.

به گزارش فکرشهر، نشست مطبوعاتی امام جمعه برازجان یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حضور اصحاب رسانه در دفتر وی برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر