جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۸۴۵
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت نقش خانواده، امروز نگهداری معلولان در محیط امن خانواده به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای بهزیستی مورد توجه است.

به گزارش فکرشهر، آرزو منوچهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین ارتباط بهزیستی با پرداخت کمک هزینه پرستاری و نگهداری معلول به خانواده در تلاش است زمینه نگهداری معلولان در خانواده فراهم شود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر سه هزار و ۳۵۰ معلول در شهرستان بوشهر زیر پوشش بهزیستی هستند که از این شمار حدود ۲۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری و ۱۷۰ نفر نیز با پرداخت حق پرستاری در محیط خانواده نگهداری می شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: با وجود طرح‌های مختلف اما همچنان تامین مسکن و اشتغال مددجویان زیر پوشش از چالش‌های اساسی جامعه هدف بهزیستی این شهرستان به شمار می رود.

منوچهری افزود: با توجه به گرانی زمین و مسکن خانواده های زیر پوشش بهزیستی در زمینه تامین مسکن با مشکلات متعددی روبرو هستند و انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌های مختلف و نهضت جهش تولید مسکن این مشکل جامعه هدف بهزیستی برطرف شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان بوشهر تحویل شده است.

منوچهری اضافه کرد: همچنین امسال حدود ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای جامعه هدف شامل معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، معلولین فرزندان بهزیستی (شبه خانواده) تعریف شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۰۰ پرونده اشتغال در دستور کار بهزیستی شهرستان بوشهر است.

منوچهری در باره مشارکت‌های مردمی گفت: سال گذشته خیران و نیکوکاران هفت میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند.

وی یادآور شد: با توجه به گستردگی جامعه هدف بهزیستی انتظار می رود خیران و نیکوکاران در راستای کمک به جامعه هدف تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: مشارکت خیران در مراکز شیرخوارگاه، کودکان بی سرپرست، نگهداری معلولان و سالمندان قابل توجه و بیشتر کمک ها در قالب تامین مواد غذایی است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز جامعه بهزیستی در مورد تامین مسکن انتظار می‌رود خیران در زمینه ساخت و تامین مسکن مناسب با این اداره همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: در زمان حاضر همسر، کودک، معلول و سالمند آزاری از مهمترین علت‌های خشونت‌های خانگی در شهرستان بوشهر به شمار می رود که بیشتر نشات گرفته از اعتیاد، بیکاری، فشار اقتصادی و اختلالات روانی است.

وی افزود: در زمان حاضر ۱۵ هزار و ۴۰۸ نفر در قالب ۶هزار و ۱۸ خانوار در شهرستان بوشهر زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از این شمار سه هزار و ۳۵۰نفر در حوزه توانبخشی و ۴۴۱ نفر نیز از زنان سرپرست خانوار بعنوان مستمری بگیران بهزیستی به شمار می روند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر