جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به منظور حمایت مالی از فعالیت‌های قرآنی و توسعه این امر مهم، تدوین برنامه محتوایی ویژه فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده در نشست با مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت کشور افزود: رسیدگی به وضعیت موسسات و اتحادیه‌های قرآنی همواره جزء دغدغه‌های ما بوده است.
 
وی با بیان اینکه نبود مکان مناسب برای فعالیت اتحادیه‌های قرآنی استان از جمله مشکلات این بخش است، افزود: برای تعیین زمین جهت مکان مناسب فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی و اردوگاه قرآنی، معاون سیاسی استاندار پیگیری و اقدامات لازم را با همکاری فعالان اتحادیه قرآنی استان انجام دهد.
 
استاندار بوشهر گفت: با تدوین برنامه محتوایی برای فعالیت‌های قرآنی و ساخت و ساز مکان مناسب برای این فعالیت‌ها، کمک مالی قابل توجهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور هم در این نشست گفت: هم اکنون سه هزار و ۳۳ موسسه، هشت هزار و ۷۲ خانه قرآن، یک هزار و ۱۱۱ شعبه فعال قرآنی در کشور فعالیت‌های مختلف با هدف تقویت فرهنگ قرآنی را انجام می‌دهند.
 
محمد انجم شعاع ادامه داد: در کشور ۱۷ مرکز شبانه روزی حفظ قرآن، ۴۰۵ مهدکودک قرآنی و ۳۱۸ مدرسه قرآنی فعال هم داریم که علاقمندان به قرآن و فرهنگ قرآن را آموزش می‌دهند.
 
وی گفت: در راستای طرح اتقان برای آموزش معلمان دوره ابتدایی در کشور، استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان شمالی و شهرستان‌های استان تهران به عنوان پایلوت انتخاب شدند، که در استان بوشهر پنج هزار و ۱۶۰ معلم تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
 
به گفته مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور، ۹۰ موسسه و ۳۴۰ خانه قرآنی معادل ۲ درصد موسسات قرآنی کشور در  استان بوشهر فعالیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر