شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: 118 نفر از کارگران و کارکنان شاغل در فاز 19 پارس جنوبی دچار مسمومیت شدند...
کد خبر: ۱۱۸۱۸
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: 118 نفر از کارگران و کارکنان شاغل در فاز 19 پارس جنوبی دچار مسمومیت شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این افراد از ساعت 3 بامداد تا پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در پی بروز عوارض ناشی از مسمومیت به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

\n\n

مسئول عملیات بحران مرکز فوریت های پزشکی استان با تایید این خبر گفت: این افراد در یکی از شرکت های فاز 19 پارس جنوبی شاغل بوده اند که روند درمانی آنها با همکاری بیمارستان کنگان در حال پیگیری است.

\n\n

سید مجید حسینی ادامه داد: از 118 بیماری که امروز دچار مسمومیت شده اند، 82 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری شده اند.

\n\n

وی افزود: 36 نفر نیز در درمانگاه فاز مربوطه خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کرده اند.

\n\n

حسینی درباره آخرین وضعیت عمومی این بیماران به خلیج فارس گفت: مسمومیت با دل درد، استفراغ و حالت تهوع همراه است که منجر به کم آبی بدن می شود؛ از این رو بیماران با دریافت سرم و استراحت، مشکل شان برطرف می شود.

\n\n

وی ادامه داد: دلیل اینکه مسمومیت کارگران ناشی از غذا، آب یا مورد دیگری بوده، توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در حال بررسی است.

\n\n

وی از تلاش پرسنل بیمارستان کنگان و مرکز پیام اورژانس این شهرستان برای پذیرش به موقع و سرعت عمل در روند درمان این تعداد از بیمار تشکر کرد.

\n\n

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر نیز با تأیید مسمومیت 118 نفر از کارکنان فاز 19 پارس جنوبی، از اعزام مصدومان به بیمارستان خبر داد.

\n\n

عبدالرحیم دادجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تایید مسمومیت گروهی کارکنان فاز 19 پارس جنوبی اظهار کرد: تعداد 118 نفر از پرسنل شرکت گام در فاز 19 پارس جنوبی از پیش از ظهر امروز مسموم و به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

\n\n

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش اعلامی مبنی بر مسمومیت گروهی از کارکنان پارس جنوبی، نیروهای اورژانس به محل اعزام و نسبت به انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقدام کردند.

\n\n

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد 118 نفر از کارکنان دچار مسمومیت شدید شده‌اند که البته خوشبختانه تاکنون فوتی نداشته‌ایم.

\n\n

دادجو تصریح کرد: 56 نفر از مصدومان بستری موقت شده‌اند و 36 نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند و 26 نفر نیز در حال اعزام هستند.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی یادآور شد: اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از همه توان و ظرفیت خود برای نجات جان مردم و به ویژه در زمان حوادث به کار می‌بندد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

\n\n

دادجو در ارتباط با دلایل مسمومیت نیز گفت: از غذا و آب این افراد نمونه‌گیری شده و به احتمال زیاد مسمومیت غذایی بوده که نتیجه دقیق آزمایشات به زودی اعلام می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر