شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۱۸
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: دومین مرکز شنوایی سنجی شهرستان دشتی و اولین مرکز در بخش کاکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان در مرکزخدمات جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مراد زارع بعد از ظهر شنبه در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سال تأسیس سازمان بهزیستی، دومین مرکز شنوایی سنجی شهرستان و اولین مرکز در بخش کاکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله افتتاح شد.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: شنوایی سنجی کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است و والدین نوزاد باید حساسیت زیادی برای انجام این آزمایش‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: تأخیر در تشخیص کم شنوایی، تأثیر غیرقابل برگشتی بر تحول زبانی و گفتاری دارد. در صورت وجود کم‌شنوایی عمیق، کودک بدون استفاده از سمعک یا دیگر وسایل تقویتی، هیچ‌گونه دسترسی به گفتار ندارد و در نتیجه رشد زبانی و گفتاری نخواهد داشت.

زارع بیان کرد: کم شنوایی تأثیر منفی چشمگیری بر رشد زبانی کودک دارد که با تشخیص زودهنگام و انجام غربالگری شنوایی از مشکلات و پیامدهای بعدی جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتی نیز گفت: غربالگری شنوایی آزمونی، سریع و مقرون به صرفه است که افراد را به دو گروه «سالم» و «نیازمند ارزیابی جامع» تقسیم می‌کند.

پرویز احمدی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان، امری مقرون به صرفه است. کم شنوایی ممکن است در هر زمان ایجاد شود و در نوزادان با انجام غربالگری شنوایی و تشخیص بهنگام مشکلات شنوایی و با ارجاعات لازم دامنه مشکلات شنوایی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات مداخله‌ای مناسب، رشد زبانی، درکی و اجتماعی این نوزادان، به احتمال زیاد مشابه همسالان شنوای آنها خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر