چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۹۲
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفت چوب‌خوار تا کنون به حدود ۱۷ هزار تن محصول نخیلات استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد، آفت نخیلات یکی از معضلات مهم در تولید بهینه محصول و یکی از این آفات، آفت چوب‌خوار نخیلات است که حالا به جان نخل‌های استان بوشهر افتاده است.
 
 نشست ستاد گیاه پزشکی استان بوشهر برای  بررسی وضعیت آفت چوب‌خوار برگزار و دستورالعمل اجرایی برای مهار آن ارائه شد.
 
در این نشست عنوان شد با توجه به گزارش شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، ردیابی انجام شده و نتایج ارزیابی صورت گرفته در شهرستان‌های مختلف، خسارت آفات به‌ویژه سوسک کرگدنی به شدت رو به افزایش و در بسیاری از مناطق در قسمت تاج و تنه نخیلات با شدت زیاد در حال فعالیت است.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: آفت چوب‌خوار منجر به تخریب شدید تنه نخیلات می‌شود و در چند سال اخیر برخی نخلستان‌های استان به علت شیوع این آفت از بین رفته‌اند.
 
احمد سبحانی با اشاره به آلوده شدن برخی نخیلات استان به آفت چوب‌خوار، افزود: این آفت به ۶ هزار و ۱۵۰ هکتار از نخیلات استان به صورت شدید خسارت وارد کرده است.
 
وی ادامه داد: ۲۱ هزار هکتار دیگر از  نخیلات هم به میزان متوسط و کم به علت آلوده شدن به آفت چوب‌خوار خسارت دیده‌اند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵ تا ۱۰ درصد از کل ۱۷۰ هزار تن محصول نخیلات استان یعنی بین ۱۰ تا ۱۷ هزار تن خسارت دیده‌اند.
 
استان بوشهر بیش از ۶ میلیون اصله نخل دارد و این روز‌ها کشاورزان در حال برداشت محصول اولیه آن یعنی خارک و رطب هستند و در شهریور ماه نیز برداشت خرما آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر