جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طی روزهای اخیر موارد بستری کودکان در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، قاسم برجویی‌فرد اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر هستیم که موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به شیوع موارد مثبت کرونا و موارد ویروسی اسهالی و کمبود آب در کودکان و نوزادان زیر دو سال خاطرنشان کرد: در فصل گرما معمولاً عفونت‌های ویروسی با علامت‌های گوارشی و تنفسی شیوع پیدا می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: والدین باید در خصوص پیشگیری از کم‌آبی بدن کودکان در این وضعیت گرمای هوا نکاتی را رعایت کنند. و در صورت بروز مشکل سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به تداخل فصل گرما و موج هفتم کرونا، تاکید کرد: حضور کودکان در فضاهایی مانند بازار و اجتماعاتی که ممکن است ارتباطات تنفسی و گوارشی زیاد باشد بسیار خطرناک است.

برجویی‌فرد با اشاره به اینکه سویه‌های جدید، کودکان و نوزادان را هدف قرار داده است گفت: با توجه به ضعف سیستم ایمنی در کودکان بروز این بیماری خطرناک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر