دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۰۱۹
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش این استان رها سازی شد که پیش بینی می‌شود ۳۴ هزار تن میگوی پرورشی از آنها برداشت شود.

به گزارش فکرشهر، علی بازدار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال از ۹۹ هزار جفت مولد میگو ۲۶ هزار جفت آن در ۲۱ مرکز تکثیر این استان به کار گرفته شد که از این میزان ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون تا سه میلیارد قطعه بچه میگو تولید شد.

وی بیان کرد: مازاد بچه میگوی تولیدی استان بوشهر به استان‌های همجوار از جمله خوزستان ارسال شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: این میزان بچه میگو در پنج هزار و ۴۴۰ استخر در قالب ۳۸۰ مزرعه پرورش میگو  ذخیره سازی و براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به ذخیره سازی لاروهای میگو پیش بینی می‌شود امسال ۳۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

وی گفت: امسال ۱۲ سایت پرورش میگو شامل رودحله، دلوار ۱ و ۲، بویرات، موند شمالی، بندر ریگ، موند غربی، رودشور جنوبی، شیف، توسعه بامداد شیف، بردستان، رود شور شمالی به مساحت ۶هزار و ۴۶۰ هکتار به زیر کشت رفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: کار ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش از ادریبهشت شروع و تا پایان تیرماه ادامه داشت و کار برداشت نیز از یکم شهریور آغاز و تا آخر آبان ماه ادامه دارد. 

به گفته بازدار در زمان حاضر هیچ یک از استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر دچار بیماری و مشکلی نیستند.

وی اظهار کرد: پارسال از سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد.

بازدار گفت: پرورش دهندگان میگو ملزم به رعایت دستورالعمل‌های فنی، بهداشتی و اصول ایمنی زیستی در زمان عملیات پرورش هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای پایداری صنعت پرورش میگو و جلوگیری از بروز بیماری رعایت تراکم استاندارد ذخیره سازی در استخرهای پرورش از سوی پرورش دهندگان ضروری است.

بازدار اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقشی مهم در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این استان با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد؛ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر