جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی پیش از ظهر جمعه در نشست آب فضای سبز شهرداری‌ها گفت: بحران آب جدی است و تامین آب شرب مردم برای کل استان، به مهم ترین دغدغه تبدیل شده است...
کد خبر: ۱۱۹۰۵
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، به شهرداری‌های استان سه ماه فرصت داد تا در این زمینه اقدام کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی پیش از ظهر جمعه در نشست آب فضای سبز شهرداری‌ها گفت: بحران آب جدی است و تامین آب شرب مردم برای کل استان، به مهم ترین دغدغه تبدیل شده است.

\n\n

انتقاد شدید از وضعیت موجود آب فضای سبز در استان

\n\n

وی با اشاره به رتبه دوم بوشهر از لحاظ کاهش بارندگی و رتبه اول استان در کشور از لحاظ خشکسالی، اظهار داشت: برای مخاطرات ناشی از این دو مهم، باید جدی تر از گذشته، تدبیر شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان داشت: ۶۵۵ هکتار فضای سبز در استان وجود دارد که حدود ۶۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب به صورت روزانه برای آنها مصرف می‌شود و حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب معادل ۱۹درصد  از این میزان، از آب شرب استفاده می‌شود.

\n\n

باستی با اشاره به اینکه این میزان آب شرب که به مصرف فضای سبز می‌رسد، حدودا معادل تامین آب شرب برای ۶۰ هزار نفر در روز است، اضافه کرد: در حال حاضر با احتساب ۶۷ درصد از جمعیت شهرنشین استان بوشهر، سهم هشت درصد از آب شرب مردم استان به مصرف فضای سبز می‌رسد.

\n\n

وی با انتقاد از وضعیت موجود آب شربی که برای مصارف فضای سبز، استفاده می شود، تصریح کرد: در طی ۹ماه گذشته، هیچ اقدام عملی از سوی شهرداری‌ها برای جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، انجام نشده است و با توجه به وضعیت بحرانی آب استان، چنین وضعیتی پذیرفتنی نیست.

\n\n

جلوگیری از تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات متمرکز شهرداری‌ها

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر هشت شهر استان به طور کامل از آب شرب و شش شهر استان به صورت تلفیقی از آب شرب و غیر شرب و ۲۳شهر استان از آب غیر شرب برای فضای سبز استفاده می کنند، گفت: هشت شهر استان مطالعات جداسازی آب فضای سبز از آب شرب را آغاز کرده‌اند ولی هنوز به نتیجه نرسانده‌اند.

\n\n

باستی ادامه داد: به این شهرداری‌ها حداکثر سه ماه فرصت داده می‌شود تا در این زمینه تعیین تکلیف کنند و اگر پس از این مدت اقدامی انجام نشود، از تخصیص ۱۰درصد اعتبارات متمرکز شهرداری ها، جلوگیری خواهد شد.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: به شهرداری‌هایی که مطالعات را به نتیجه برسانند و مشاور طرح، پیشنهادات خود را اعلام کند، از سوی استانداری و شرکت آبفا، برای تامین تصفیه خانه‌های کوچک، کمک هزینه پرداخت می‌شود.

\n\n

گناوه و بوشهر اولویت اول و دم جداسازی آب فضای سبز

\n\n

باستی، شهر گناوه را اولویت اول جدا سازی آب شرب از فضای سبز خواند و تاکید کرد: با توجه به اینکه این شهر به تنهایی ۳۳ درصد از ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب شرب استان را برای مصارف فضای سبز استفاده می‌کند، همه انشعابات آب شرب این شهر برای فضای سبز پس از سه ماه، قطع خواهد شد.

\n\n

وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف آب ولو آب غیرشرب برای فضای سبز، شهر بوشهر را دومین اولویت اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز در استان اعلام کرد و گفت: اداراتی که فضای سبز دارند نیز باید با تهیه مخزن آب غیر شرب، نسبت به جداسازی آب فضای سبز اقدام کنند.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، به ضرورت حفظ فضای سبز فعلی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تامین آب شرب مردم بر توسعه فضای سبز ارجحیت دارد و لذا توسعه فضای سبز باید با حساب و کتاب صورت گیرد.

\n\n

باستی با توجه به آمار فعلی استفاده از آب شرب برای فضای سبز در سطح استان، این آمار را قابل ملاحظه خواند و بر اصلاح و برطرف کردن این شرایط ظرف مدت ماه های آینده تاکید کرد.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر