سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عملیات گازرسانی به بیش از 200 روستای استان بوشهر از محل اعتبارات بند «ق» تبصره دو قانون بودجه در دستور کار شرکت گاز این استان قرار گرفت.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، غلام عباس حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گازرسانی به 200 روستای استان بوشهر در سال جاری آغاز خواهد شد و طی دو سال آینده به‌تدریج شاهد گازرسانی کامل به این روستاها خواهیم بود.\n\nوی یادآور شد: این روستاها در 10 شهرستان استان قرار دارند که با اتمام گازرسانی به تعدادی از آن‌ها تا پایان سال جاری، میانگین گازرسانی به روستاهای استان به 68 درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۰۱۴
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: عملیات گازرسانی به بیش از 200 روستای استان بوشهر از محل اعتبارات بند «ق» تبصره دو قانون بودجه در دستور کار شرکت گاز این استان قرار گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، غلام عباس حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گازرسانی به 200 روستای استان بوشهر در سال جاری آغاز خواهد شد و طی دو سال آینده به‌تدریج شاهد گازرسانی کامل به این روستاها خواهیم بود.

\n\n

وی یادآور شد: این روستاها در 10 شهرستان استان قرار دارند که با اتمام گازرسانی به تعدادی از آن‌ها تا پایان سال جاری، میانگین گازرسانی به روستاهای استان به 68 درصد خواهد رسید.

\n\n

حسینی گازرسانی به این تعداد روستا را از اولویت‌های مهم شرکت گاز استان بوشهر برشمرد و افزود: با انجام این حجم از عملیات گازرسانی، زمینه برخورداری قریب به 25 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی فراهم می‌شود.

\n\n

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: به‌منظور تحقق این امر 900 کیلومتر شبکه با اعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.

\n\n

حسینی بیان کرد: با اتمام کامل عملیات گازرسانی به‌تمامی این روستاها، ظرفیت گازرسانی روستایی در استان به 85 درصد افزایش می‌یابد.

\n\n

وی در همین ارتباط  با اشاره به اهمیت گاز طبیعی به‌عنوان منبع انرژی پایدار در سبد انرژی کشور، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی، صیانت از محیط‌زیست و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها  از جمله اهداف مهمی است که با گازرسانی به روستاها محقق می‌شود.

\n\n

حسینی در ادامه با اشاره به اجرای بالغ‌بر یک هزار و 270 کیلومتر شبکه در روستاهای استان اظهار داشت: تاکنون با اجرای این میزان شبکه‌گذاری، 158 روستای استان گازدار شده و بدین ترتیب زمینه برخورداری 34 هزار و 341 خانوار از نعمت گاز فراهم‌شده است.

\n\n

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با قدردانی از مساعدت‌های صورت گرفته پیرامون توسعه گازرسانی در کشور اظهار  داشت: بی‌شک با گازرسانی به روستاها، ماندگاری روستاییان در این مناطق افزایش‌یافته که این امر سبب توسعه و رشد محصولات تولیدی و درنتیجه افزایش درآمد می‌شود و به همین دلیل چنانچه می‌خواهیم شاهد شکوفایی و رونق در روستاها باشیم، باید بیش از هر چیز زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی روستانشینان از قبیل گاز، برق ،آب ، راه مواصلاتی و سایر خدمات را ارتقا و بهبود بخشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر