جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۷۲۴
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با تلاش مضاعف و اجرای طرح‌های مختلف، غبار فقر و محرومیت از چهره استان بوشهر زدوده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ به عنوان مسئله اساسی و مهم در کشور محسوب می‌شود که دشمنان نیز تمرکز ویژه‌ای بر این دو حوزه دارند.

وی تهاجم اقتصادی را به عنوان یکی از مهمترین و سخت‌ترین انواع تهاجم معرفی کرد و ادامه داد: ایجاد نارضایتی در بین مردم از حکمرانی جامعه را می‌توان مهمترین هدف برای تهاجم اقتصادی عنوان کرد.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در صدر اسلام نیز چنین تهاجماتی وجود داشته است اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌ها در مقاومت اقتصادی فع محرومیت و فعالیت در حوزه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی در خط مقدم رفع فقر و محرومیت در جامعه قرار دارد تصریح کرد: بیشترین حوزه رضایت مردم از نظام و انقلاب در آن جاهایی است که گروه‌های جهادی مشغول هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری توانمندسازی گروه‌ها در راستای تولید ناخالص ملی را از مهمترین راهکارهای رفع محرومیت عنوان کرد و افزود: باید با توانمندسازی خانواده‌ها در روستا و شهرها در حوزه‌های مهم کشوری ایجاد شغل و منبع پایدار مالی برای آنان ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تحکیم اقتصاد کشور همزمان با محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اگر ۵۰۰ خانوار هر کدام دو مگاوات برق تولید کنند با تولید یک هزار مگاواتی برق روبه‌رو هستیم که معادل یک نیروگاه اتمی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه باید تیم علمی تشکیل و خدمات متقابل استان بوشهر و بنیاد علوی شناسایی شود اظهار داشت: اقدامات محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانوارها باید در سطح وسیع‌تری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر سومین اقتصاد ایران و در چند سال آینده دوم و در افق ۲۰ ساله اولین اقتصاد کشور خواهد بود گفت: باید مردم عزیز استان از مواهب این موضوع برخوردار و غبار محرومیت از چهره این استان زدوده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر