دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۳۶
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

ف‌کرشهر: استاندار بوشهر گفت: تعرض به اراضی دولتی و مردمی از جمله مفاسد اقتصادی است و در برخورد با مفسدین از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در حاشیه آیین الحاق ۷۵ هکتار اراضی به شهرک صنعتی برازجان با بیان اینکه یکی از معضلات مهم ما زمین‌خواری و تعرض به اراضی دولتی و منابع طبیعی است، افزود: به کسانی که به اراضی ملی و مردمی تعرض می‌کنند اخطار می‌دهم با جدیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با این اقدامات غیرانقلابی، غیرمردمی و غیراخلاقی برخورد قاطع شود، گفت: با برخی کارمندان نیز که در این زمینه به زمین‌خواران کمک می‌کنند برخورد می‌شود.

محمدی‌زاده شناسایی عاملین فساد در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد، و افزود: برخورد با زمین‌خواران و کسانی‌که آن‌ها را کمک و همراهی می‌کنند تشدید و پرونده‌های این افراد سیاه می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت شهرستان دشتستان برای توسعه صنعتی گفت: تا دهه مبارکه فجر ۱۰ ناحیه صنعتی در استان بوشهر ایجاد خواهیم کرد که باید از این تعداد ۲ ناحیه صنعتی در دشتستان عملیاتی شود.

در این آیین کلنگ آغاز عملیات اجرایی الحاق ۷۵ هکتار اراضی صنعتی به شهرک صنعتی برازجان به دستور استاندار به پاس قدردانی از آقای ایزدی (واگذارکننده ۷۵ هکتار اراضی صنعتی به شهرک صنعتی برازجان) به زمین زده شد.

برای تملک اراضی ذکر شده ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در این اراضی ۲۵۰ واحد تولیدی به مساحت ۲ هزار متر مربع قابل واگذاری است.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: بیش از ۳۰ هزار نیروی بیکار در دشتستان وجود دارد که باید زمینه اشتغال آن‌ها در همین شهرستان و در اجرای طرح‌های مختلف صنعتی و سرمایه‌گذاری فراهم شود.

ابراهیم رضایی توسعه طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی را در اولویت برنامه‌های امسال استان دانست و افزود: زمینه جذب سرمایه‌گذاران با ارائه خدمات لازم و حمایت از آنان در استان بوشهر فراهم است.

وی پارس جنوبی را ظرفیت مهمی در اشتغال جوانان دانست و افزود: ظرفیت اشتغال در پارس جنوبی به اشباع رسیده و باید با اجرای طرح‌های جدید ظرفیت‌های اشتغال در این منطقه را افزایش داد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران یک ضرورت است گفت: توسعه طرح‌های تولیدی و صنعتی در منطقه با حمایت دولت‌مردان ضمن توسعه و پیشرفت دشتستان، اشتغال جامعه هدف را فراهم می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر