يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۰۹۷
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: جای خالی کتاب‌هایی که ثبت گفته های مادران شهدا در باره دوران دفع مقدس و فرزندانشان باشد، در این استان احساس می‌شود و دستگاه‌های فرهنگی باید در حمایت و تولید آثار فاخر در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از حیدر راهب در آیین "روایت مادری" در گلزار شهدای بوشهر تاکید کرد: حمایت از انتشار آثار فاخر دفاع مقدس در انتقال مفاهیم انقلابی به جوانان تاثیر بالایی خواهد داشت.
وی در این آیین که با محوریت معرفی کتاب "یک دریا ستاره برگزار شد، بیان کرد: روایت مادری از سلسله نشست‌ های ملی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ مادران و همسران شهدا است و این برنامه‌ها در استان بوشهر نیز با محوریت معرفی کتاب برگزار می شود.

راهب درباره کتاب یک دریا ستاره گفت: این اثر که با روایت زهرا تعجب (همسر شهید مسعود خلعتی) و قلم سید قاسم یاحسینی نگاشته شده است، بسیار خوشخوان و روان است و راوی، حقایق و خاطرات زندگی خود را صادقانه و بدون اغراق در این کتاب بیان کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: برگزاری نشست روایت در گلزار شهدا به جای سالن‌های همایش، در راستای رویکرد مردمی بودن برنامه‌های کتابخوانی این مجموعه است.

وی یادآور شد: تکریم خانواده شهدا به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است و همه مدیون ایثارگری آنها هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تلاش در مسیر انتقال مفاهیم ایثار و شهادت وظیفه همه نهادهای فرهنگی است چرا که امروز موفقیت کشور در گرو روهروی و پرداختن راه شهدا است.

سرهنگ علی غضنفری  افزود: می توان تجلی صبر حضرت زینب (س) را در سبک زندگی مادران و همسران شهدا مشاهده کرد و این الگو باعث شد که چنین مادرانی این فرزندان را تربیت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر بیان کرد: امروز نیز در صحنه‌ها و اتفاقات مختلف کشور شاهد حضور زینب‌وار مادران، همسران و خانواده شهدا هستیم که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدام خلاقانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در برگزاری این نشست در جوار شهدای بوشهر اظهار کرد: امید است که بتوانیم از ظرفیت گنجینه خاطرات فرزندان، مادران و همسران شهدا بهره ببریم.

در این آیین که با حضور مدیرکل‌های کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر برگزار شد، زهرا تعجب، راوی کتاب یک دریا ستاره به بیان خاطراتی از زندگی خود با شهید مسعود خلعتی پرداخت.

در پایان این مراسم از زهرا تعجب، مادر شهیدان جمهوری و مجید عابدی شاعر و دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر